Saker har hänt

Jag har fått förstahandskontrakt på en lägenhet som ej är en studentlägenhet!!! 
 
Vad det innebär att det ej är en studentlägenhet: 
 
1. EGEN DUSCH
2. EGEN FRYS
3. EGEN UGN 
4. En hyresvärd som bryr sig och håller lägenheten i bra skick dvs låter inte alla 30 senaste hyresgästers tavelhål vara kvar på väggen
5. VÄRLDENS FINASTE LÄGENHET!!!!!!!!! 
 
Den är på 45 kvadrat (dvs dubbelt så stor som min nuvarande!) och har trägolv, superhögt i tak, stukaturer, FUNGERANDE KAKELUGN, kök, massa garderober och ligger bara två gator bort från där jag bor nu. WOOOOOW! 
 
Men HUR kan jag ha fått en sån otrolig lägenhet (med rätt lagom hyra dessutom, särskilt eftersom de är rätt generösa med bostadsbidrag i denna stad) utan att stå i kö i 3000 år?? Svaret är att jag har mailbombat en privat hyresvärd som äger massa lägenheter i stan det senaste halvåret, och äntligen äntligen ringde de upp en morgon när jag var påväg till skolan och sa att de hade en etta som snart blev ledig. Sedan var jag på visning och kände bara WAAAOOOOW så fort jag klev in på innergården (se bild nedan för förklaring). Efter visningen ringde jag till mina kära päron och rådfrågade (dvs jag övertygade pappa om att jag visst har råd med lite dyrare hyra, trots att han ständigt påpekar att studielån inte är en inkomst....) och sedan ringde jag direkt upp hyresvärden och sa ja! 
 
TJOOHOOHOHOOOOHOHOHOHOHOH!!! 
 
Tyävrr vågar jag inte visa några bilder på lägisen nu eftersom de enda jag har är med nuvarande hyresgästs möbler och personliga grejer, känns taskigt att lägga upp de på internet (inför 3 miljoner läsare.......). Men ni får se en bild på huset och innergården så länge: 
 
 
Bild från google maps :')
 
Hoppas ni är lika taggade som jag på inredningsinlägg!!!!!!
 
 
Vardagar | |
#1 - - sagis:

ABSOLUT TAGGAD

#2 - - Skeptisk!:

Vilken klok Pappa du verkar ha:-)

#3 - - Linnea:

Vad roligt för dig! Grattis!

Svar: tack! :)
Alexundra Kakansson

Upp