Ensamfredag

I fredags var jag fortfarande ensam hemma (det är jag nu också, Linus kommer hem imorgon) och efter att jag firat valborg dagen innan med Saga och Amanda i Linköping och åkt hem till ett regnigt Norrköping på eftermiddagen la jag mig och sov tre timmar....... Ej bra. När klockan blev sju fick jag tvinga mig upp ur sängen för att städa och laga mat. Jag hade gått på ica på väg till lägenheten och stod och stirrade på hyllorna i typ en timme (mycket svårt att välja middag när det måste vara en fredagsrätt men jag inte vågar åka upp till ugnen själv) innan jag till slut kastade ner ett paket halluomi och hamburgarbröd i korgen. Men hallå - det blev faktiskt svingott!
 
 
_5010931
Jag: stekte halloumin, skar upp lök och tomat, gjorde guacamole och la ihop allt. Så bra hamburgare!!!
 
_5010932
Koooooolla vad fin! 
 
Resten av kvällen spenderade jag exakt såhär:
 
_5010939
 
_5010942
 Och det var cirka hur skönt som helst. Gillar verkligen att bo med Linus såklart, men den här lägenheten är så fruktansvärt liten att det inte finns någonstans man kan vara utan att konstant höra och se den andra. Och jag har alltid tyckt om att vara själv, så den här helgen är typ semester för mig. Jag vill inte ens planera nåt med kompisar eller gå på fest - att sitta själv i soffan och se på vilken skitdålig film jag vill medans jag viker origamifåglar och kollar twitter varje kvart är typ min drömhelg. 
 
MVH världens mest introverta människa :)<3
 
 
Vardagar | |
Upp