Legenden om den perfekta synen är död

Idag har jag fått ytterst spännande besked. 
 
Under en längre tid, typ sen jag började plugga univerisitet, har jag känt mig väldigt ansträngd i ögonen när jag läser länge, ser på tv, sitter vid datorn osv. Men jag har alltid haft perfekt syn på nära håll och på långt håll ser jag så bra att det kanske är omänskligt, jag kan tex läsa på skyltar som Linus inte ens ser. 
 
Idag skulle Linus på synundersökning pga han har ofta ont i huvudet och han kan inte ens se vissa skyltar som jag kan läsa på (okej jag överdriver jättemycket, men ni fattaR) och eftersom vi hittade en optiker med gratis undersökning bokade jag också en tid. Det visade sig att:
 
- Linuns har i princip perfekt syn.
 
- Jag däremot har asdålig syn och måste skaffa glasögon..!!!! 
 
 
Jag är tydligen ganska översynt, vilket gör att jag är bra på att läsa på långt håll och är redo om jag blir attackerad av ett vilddjur (grottmänniskan i mig), men att jag är mindre bra på att sitta och läsa i en tråkig kursbok flera timmar i sträck (yes, bra ursäkt om jag kuggar tentan). Dessutom har jag lite sämre syn på ena ögat så hjärnan försöker hela tiden jämna ut = känner mig ansträngd i hjärnan och blir supertrött. 
 
Men hallå, inte så konstigt att jag desperat måste gå och lägga mig och sova minst en timme efter skolan varje dag!!!!! (ignorera att jag har eftermiddagslurat varje dag sedan 2007)
 
Ja, så nu ska jag prova ut ett par superheta bågar, råna mitt sparkonto och skaffa glasögon. 
 
TJOHO! 
 
Mitt sanna jag...
Vardagar | |
Upp