Ännu en kladdkaka i mitt liv

Tänkte att jag skulle visa er vårt fredagsmys-fika igår. Linus sa att han var sugen på kladdkaka och då var jag såklart inte sen att haka på. Kladdkaka är ju det bästa jag vet i hela världen, som ni säkert har märkt om ni följt min blogg ett tag. Från håltimmes-kladdisen på sörbergeskolan till min återkommande julefterätt med kardemumma och kanel (som jag och Saga bakade efter 2009 års kladdkake-SM). Men den som vi gjorde igår kväll, den tar nog priset. 
  
SAM_0200
 
PRISET SOM DEN MEST MISSLYCKADE KAKAN EVER!
 
SAM_0201
 
För det första hade vi inte tillräckligt med socker, så var tvungen att göra halvsats = hade inte så bra koll på exakt hur länge den kunde vara i ugnen. För det andra så HAR VI INGEN UGN och var ju tvungen att åka upp till vinden för att grädda den (Linus jobb) och då orkar man liksom inte låta den vara inne "fem minuter till".
 
SAM_0205 (kopia)
 
Det var ungefär exakt som att äta varm... smet. Eller varm chokladpudding. 
 
Alltså skitgott! 
 
 
Vardagar | |
Upp