Astrid Karin Evelina Håkansson Bergqvist Lundqvists student

Igår tog min lilla (hon var varit längre än mig sedan 2010, men aja) lillasyster studenten! Det var kul för henne, men ännu kulare för oss i familjen som jobbade heltid med att förbereda mottagningen den här veckan. Lååånga listor har skrivits på mat som ska lagas, städningar som ska göras, fönster som ska putsas och kroppar som ska duschas. 
 
Jag tog tillfället i akt och pysslade loss, klippte och häftade ihop en 7 meter lång sverigevimpel...
 
... och grävde i ett gammalt fotoalbum för en ordentlig Evve-vimpel. 
 
Plus att jag pysslade ihop plakatet också! Körde på en smart taktik, med en söt bild på henne med midsommarkrans som framsida, och så den här bilden när hon käkar lera på baksidan. Best of both worlds, som Hanna Montana skulle sagt. 
 
Så här såg Evve ut på baksidan.
 
Sen fick hon åka flak!
 
Heeejdå!
 
Sedan kom hon hem igen, jättelycklig blåsandes i en visselpipa. 
 
Hon fortsatte blåsa i visselpipan hela kvällen och natten (enligt hennes mystory på snapchat). 
 
Vi dukade fram buffén! Massa mumisg mat som jag, mamma och Linus hade tillverkat med våra egna händer. 
 
Och massa ostar och skinkor såklart. 
 
Gruppbild! Här är alla fina...
 
... och här är alla fula. Kul att det kom så mycket folk så vårt hetsiga städande lönade sig! 
 
Sedan fick lillpojken öppna massa paket (roligt minne: mitt under paketöppningen sitter jag och mamma helt harmoniska och chillar och pustar ut efter all städning (den tärde på oss) och plötsligt ropar mamma "Jag har ju glömt att ta fram våran present!!!!!" och då ropar jag "JAG MED!!!! JAAG HAR INTE ENS SLAGIT IN DEN ÄN!!!!!" Så då fick vi kuta in, jag rullade in presenterna i nåt papper jag hittade och knöt fula knutar runt. Han tillbaka precis i tid.) (Av mig och Linus fick hon en världskarta man skrapar på och ett mobilskal med magnet) 
 
 
Slut på studenten! Var så sjukt trött efteråt när jag stod och diskade koppar för hand. Sedan sov jag 1000 timmar och vaknade för att skriva detta blogginlägg. 
 
Grattis till studenten Ewzor! 
Vardagar | |
Upp