Midsommarhelgen

Sorry alla fans för att jag är så dålig på att blogga, men jag tror ni förstår mig. Just nu jobbar jag på Fresks vareviga dag, och kommer göra det i två veckor till, så tills dess kommer det nog förbli rätt tyst här. Hinner liksom inte hitta på så mycket kuliga saker på dagarna, och när jag ändå gör det orkar jag inte ta med kameran. Förstår att det är tufft för er att vara utan mina inlägg, men ni får hålla er med några stycken i månaden fram till september iaf <3
 
Som plåster på såren kommer här ett extra köttigt inlägg! Nämligen från midsommarhelgen, som lyckades bli en av årets hittills bästa helger. 
 
 
_6191399
Jag och den här pinglan hade dragit ihop till stor midsommarfest på vår nybyggda inglasning! Tänkte att jag lika gärna kunde inviga den liksom.... (Några veckor innan den ens var riktigt klar, ops!)
 
_6191409
Vi spenderade först några stressiga timmar med att städa hela huset och pynta pynta pynta! Titta vad fint det blev! Tack vare Evves student bara en vecka tidigare var det rätt enkelt att rota fram fina serpentiner och ballonger.  
 
_6191411
Vid middagstid började de första gästerna komma, och vi svängde ihop en grillmiddag tillsammans. 
 
_6191414
Kolla va gott!!!! 
 
_6191416
Alla var så himla fina och glada, solen sken ju! helt otroooooligt.  
 
_6191422
Efter maten trillade fler och fler folk in, och vi lastade fram ett berg av blommor på borden och tvingade så många som möjligt att göra kransar.  
 
_6191426
Och så här fina blev våra! ... I typ en timme, för sedan vissnade alla blommor och allas kransar blev till ruttna nackkragar för det blev så stora och slappa.  
 
_6191428
Innan solen gick ner tvingade vi ut alla på gräsmattan för en rejäl omgång kubb (med lite mer festliga regler). 
 
_6191432
Om man ska sammanfatta förlorade vårat lag jättehårt, mest på grund av att jag och Saga hade blandat bärslushies till oss själva precis innan och därmed sabbade våra vinstchanser med en oräknelig mängd brainfreezes.  
 
Sedan fortsatte festen hela natten, och när solen gick upp igen (inte så sent som man kan tro, iof) tog alla sina ruttna blommor och vandrade hemåt. Så bra midsommar! 
 
_6201452
Dagen efter ägnade vi några timmar åt att städa hela huset noga och skura minst två gånger. Hittade dock Saga såhär några gånger.... <3 
 
På eftermiddagen tog vi städerskor våra pantkassar och åkte till Ica. Med pengarna vi tjänade tyckte vi att vi förtjänade varsin mjukglass såklart, och när vi satt där ringde Beas pappa och bjöd in oss till grillmiddag hemma på deras altan! Så då tog vi cyklarna ner dit. 
 
Saga, den lyxarn, fick en egen cykel, medans jag och Bea delade på en (Bea trampade och så trängde vi ihop oss på sadeln tillsammans. En rejäl adrenalinkick ner för egnahemsbacken #YOLO #adrenalinjunkie #worsethanbungyjump) 
 
Sedan satt vi där i solen och väntade på att bli serverade, hehe.
 
Maten var suprgod och vi blev bjudna på vin också, så mitt undermiddagen bestämde vi oss för att slopa planerna på filmkväll hemma och istället ta oss in till stan!
 
Först gick vi upp för egnahemsvägen igen.
 
Sedan sminkade vi om oss och tog Affe-taxi till stan.
 
Där inne var det bara Allstar som hade öppet, men det dög ju. Såg minst två Sundsvalls-kändisar och beställde rätt så äckliga drinkar. Plus dansade massa (trots att DJn bara körde hiphop pch sånt som är omöjligt att dansa till....) 
 
När vi tröttnade gick vi och köpte nattmat (Subway såklart) och hängde på navet i väntan på Linus-taxin hem.
 
Så här ljust var det 02!
 
Och sedan somnade vi i en trippelsked i Evves stora säng, jag, Modellen och Voldemort <333
 
_6211462
Sista dagen på denna amazing helg spenderade vi mestadels ute på gräsmattan på en filt med böcker och godis. 
 
_6211466
Sjukt fräsch efter två dagars fest?? Well done, Saga.  
 
_6211475
 Efter ett tag kom Bea ut i full Alex-mundering och posade som en äkta sommarperson. Så jag antar att sommaren verkligen är här nu. 
 
SÅ BRA HELG från början till slut!! 
Vardagar | |
Upp