Mitt 2014, del 2

Här är del 2 av min årssammanfattning! 
 
 
Juni
Jag hade fortfarande sommarlov och drog till Kreta med Bea och Saga! Skönaste resan ever, vi bara chillade och solade en hel vecka. Efter Kreta åkte jag och Saga ungefär direkt till Bråvalla och såg LANAAA plus massa fler. Sedan började jag sommarjobba heltid i kassan på Fresks och firade midsommar i dalarna.
 
Juli
Jobbadejobbadejobbade på Fresks, hängde så mycket jag kunde med Saga och andra kompisar på helger och kom in på Grafisk design och kommunikations-programmet i Norrköping! Tackade ja efter en kvart och började hetsleta lägenhet på kvällarna. 
 
Augusti
Jobbade mig igenom hela värmeböljan, hade cirka noll luftkonditionering på jobbet så var dyngsur av svett varje dag. Panikvilade i skuggan på rasterna och körde hem med nästan minusgrader i bilen. 17 augusti packade jag min största väska och satt hemma med en hel del ångest, dagen därpå åkte jag tåget hela vägen ner till Linköping för att flytta in i Sagas lägenhet. den 19 augusti var första dagen i skolan, och jag blev helt plötsligt superupptagen: klev upp 5:20 och kom hem 23:30 varje dag och lekte lekar, festade, hade föreläsningar och träffade massa nya personer. På kvällarna sov jag med Saga i hennes säng och Amanda på en madrass på golvet. Hade inte en enda sekund över till att längta hem, hade bara väldigt roligt hela tiden. 
 
September
Den första september tog jag pendeln för sista gången från Linköping till Norrköping, google maps-ade mig fram till Skolgatan 19 och mötte upp mina föräldrar och Linus med en hel släpvagn fylld av lådor och möbler. Sedan flyttade vi in i vår alldeles egna (pyttepytte)lilla lägenhet! Resten av månaden var jag ovanligt glad, det kändes som jag plötsligt hade all tid i världen när jag inte längre pendlade och nolle-p var över, och den mesta tiden spenderades med att plugga eller att utforska Norrköping med Linus. Vi fick äntligen bra ordning i lägenheten och började träna på gym. Jag var lugn och glad mest hela tiden.
 
Oktober
Tredje oktober firade jag och Linus fyra år tillsammans, så jag överraskade honom med en natt på hotell i Stockholm. Dagen efter var jag på den årliga GDK-sittningen, vilket var mycket fint ordnat och roligt. Veckan därpå skrev jag mina första tentor, som jag hade mycket ångest över men som jag klarade bra. Helgen efter det åkte jag till Stockholm igen, den här gången för att vara där med min familj och mormor och morfar! Vi hade en superbra helg, det enda tråkiga var att mormor blev sjuk och inte kunde vara med på allt vi gjorde. Sista dagen i oktober tog jag tåget hem till Fagga för första gången sedan augusti. 
 
November
Jag spelade jättemycket Sims, gick ut med Saga och Amanda i Norrköping, och hade årets kanske roligaste dag på Ovve-invigningen. Vi började köpa julpynt och fixa inför julen redan i mitten av november, eftersom jag började få ganska mycket hemlängtan och bara ville ha JUUULLOOOOV. Var en tråkig person och skippade jättemånga fester för att stanna med Linus i lägenheten och se på Harry Potter. Kämpade desperat med att inte komma jättesent till alla möten med min nya uppgiftspartner, men misslyckades gång på gång. Hängde på Stubinen varannan söndag. Inte så mycket hände i november, jag satt faktiskt mest och längtade efter december och alla mina kompisar + familj hemma. 
 
December
Fick äntligen gå loss med julpyntet i lägenheten, och julmyset var ett faktum! Jobbade hårt med de sista uppgifterna och räknade ner dagarna till den 17, då vi äntligen fick sätta oss på tåget hem! Jag spenderade varje dag hemma med att träffa gamla kompisar, släktingar och gå på Birsta. Firade världens mysigaste jul och *levde i nuet*. Köpte en Macbook air och fick mobilen stulen på Style of Eyes dansgolv. Men var mest bara så himla glad hela tiden. 
 
Såååååå, det var mitt 2014! Det känns som tre helt olika liv; först distansplugget på våren, heltidsjobbet på sommaren och flytten och studentlivet på hösten. Om 10 dagar åker vi hem till Norrköping igen, med blandade känslor. Jag hoppas att allt kommer kännas som det gjorde i september igen, för så nöjd och glad med livet som jag var då har jag inte varit på länge. Samtidigt har de här veckorna hemma igen varit kanske de bästa på hela året, att kunna spontanbestämma planer med mina allra bästa kompisar flera gånger i veckan är det bästa som finns. Snart bor jag 8 timmar från Bea igen, och 6 timmar från alla andra jag bryr mig om (förutom de nere i Linköping/Norrköping såklart). 
 
2015 hoppas jag blir ett ännu bättre år, och nu när det allra jobbigaste (flytten) redan är avklarat har tiden i Norrköping verkligen potential till att bli den bästa i mitt liv! Jag ska bara ha lite mer ork och mod att gå på varenda jäkla fest jag blir bjuden på. Plus fortsätta blogga såklart! 
 
Tack för i år! :) 
Vardagar | |
Upp