inhandlat

Nu är vi hemma igen från stan, och jag känner mig oerhört nöjd med min insats!!! 
 
Först gick vi till Monki, jag råkade slinka in där en snabbis och hittade ett stycke svart lagom varm tröja med lagomt kaxigt tryck och ett stycke senapsgul t-shirt - båda för 100 kr. 
 
 
Sedan gick vi till Åhléns, och där hittade vi slutrea på mattor! Vi jag har länge pratat om att en stor, lättdammsugen matta hade passat perfekt vid soffan på vårt klassrumsgröna, evigt dammiga golv och där hängde den! En blå, mönstrad, stor matta som egentligen kostade 1200 kr men som nu kostade 350!!!!!!!!!!! Jag fick svindel och Linus sa "vi kör!" och jag fick jättemycket beslutsångest över om den verkligen skulle passa eller om det var det amazinga priset som tvingade mig att köpa den. Men vi slog till ändå, tänker att om den inte passar här så kanske vi har en ny lägenhet med stort, fint sovrum om några månader (JA jag fantiserar 1000 procent men ni fattar!!!) och där passar en blå matta perfekt. Men det blev inte så dumt va? Mysfaktorn höjdes iallafall några nivåer:
 
 
Efter det promenerade vi vidare till Lagerhaus, eftersom det egentliga målet med dagens shopping var en saftkanna. Och det hittade vi! En himla fin också:
 
 
Efter all denna asbra shopping kände vi oss nöjda, och jag bestämde att det var dags för fika. Norrköping är ändå ganska känt för många, mysiga caféer, men hittills har vi nästan bara varit på de som ligger i galleriorna. Men idag gick vi ner till Knäppingsborg, som tydligen är jordens mysigaste område???? Hade ingen aning men ett absolut måste att besöka om man är här. Det mesta hade stängt, så vi gick in på den restaurangen/bageriet jag går förbi varje dag påväg till skolan och köpte en bulle och en kaffe. Linus skulle såklart inte ha någonting (misstänker att han ville ge mig dåligt samvete pga dålig självkontroll och pengakoll) men det var hur mysigt som helst där inne, och mitt fika var jättegott så det var värt. 
 
 
Och nu är vi hemma igen. Snart blir det enchilladas till middag och sedan ska jag ju vidare på fest. Trevlig lördagskväll alla mina miljoner läsare!
Vardagar | |
#1 - - Sagis:

guuuuuuud vilken snygg matta!!!!! Bra köp!!!!

Svar: Men tack!!!! :D
Alexandra Håkansson

Upp