årsbiolistan 2014!

Det är dags!  It is time! Hela förra året kämpade jag med att föreviga varenda biobesök jag gjorde, jag skrev 13 recensioner på 13 filmer och betygsatte väldigt många treor men inga ettor, BARA för att en dag kunna publicera det här inlägget. Och idag är dagen kommen!
 
Låt mig presentera Alexundra Kakanssons ÅRSBIOLISTA 2014! 
 
 
13.
Hobbit: Femhäraslaget
2/5 kakor
Jag säger inte att den här filmen var väldigt dålig, jag säger bara att alla andra filmer var... bättre. :)
 
12.
X-men days of future past
2/5 kakor
Har fortarande inte sett ettan..... 
 
11.
Dagarnas skum
3/5 kakor
Årets knarkigaste film!
 
10.
The wolf of wall street
3/5 kakor
Årets längsta film. Men också väldigt bra! 
 
9. 
Divergent
3/5 kakor
Mycket bra bok, lite mindre bra film. Nu måste jag läsa tvåan innan den kommer på bio..! 
 
8.
The Grand Budapest hotel
3/5 kakor
Åh, så fin film! Lite tråkig men absolut superskön för ögat. 
 
7.
Her
3/5 kakor
Supercool och lite deppig, vill se igen nu!
 
6.
Lets be cops
3/5 kakor
Kanske årets bästa komedi?? Skrattade genom hela!
 
5.
 The Maze runner
4/5 kakor
Trots ett väldigt förvirrande slut var detta kanske årets mest spännande och stressiga film.
 
4.
Gone girl
4/5 kakor
Precis som alla andra älskade jag den här, trots att det egentligen inte är min typ av film. 
 
3.
The fault in our stars
4/5
Tyckte den här boken var så sjukt bra, men filmen inte riktigt lika. (Fast nu efter all överhype på Tumblr känner jag mest nää)
 
2.
Frost
5/5 kakor
Bästa Disney-filmen någonsin!!1 Innehåller starka qvinns, homosexuella föräldrar, annan kärlek än romantisk och "man kan inte gifta sig med någon man precis har träffat!". <33
 
 
Oooooch nummer ett ääääär....
 
 
 
1.
Interstellar
5/5 kakor
Ja, såklart vann denna även min årslista, trots (eller kanske på grund av) att jag fortfarande inte kan tänka på den utan att drabbas av den grövsta existentiella ångesten någonsin. 
 
 
Tack för i år, sf bio my best friend. Min plan är att fortsätta med betygsättandet även i år, även fast jag inte ser riktigt lika mycket bio när jag är heltidsstudent. 
 
På bio 2014 | |
Upp