norrköping by night

I går var jag och Linus ute på ett nattligt uppdrag! Jag hade nämligen skjutit upp en labb-anmälning till absolut sista sekund (23:20 kvällen innan....) och var tvungen att gå till skolan för att skriva upp mig om jag inte ville kliva upp 8 morgonen efter. Så jag tog med Linus och kameran och så gick vi iväg.
 
SAM_0060
Här är vi!
 
SAM_0058 (kopia) Överallt var det tyst och folktomt och titta vad fina skuggor som låg på Värmekyrkan? Nästan läskigt. 
 
SAM_0059 Och de här fina snöflings-lyktorna (tänkte direkt på Frost såklart).
 
SAM_0067 Ungefär såhär ser skolan ut mitt i natten. Oroa er inte för att vi gjorde inbrott eller nåt, på Liu har alla studenter ett leg som gör att man kan låsa upp alla dörrar dygnet runt. Fast på nåt vis kände vi oss ganska kriminella när vi gick in i den helt nedsläckta entrén...
 SAM_0064 Tomma, dunkla korridorer och helt knäpptyst.
 
SAM_0065 Vi gick in i Maccis och Linus kollade runt lite medan jag fixade det jag skulle göra. 
 
SAM_0071 (kopia) Påväg hem gick vi förbi det här evigt lysande trädet vid strömmen, alltid lika fint fast det var lite väl vinternaket nu.
 
SAM_0081 Sedan kom vi hem till vårt sletna gamla Evagården igen. Det lilla och stora fönstret som lyser mest är våra! (visar också hur smal den här lägenheten är... )
 SAM_0083 (kopia)
 
 Godnatt!
 
Om att plugga GDK, Vardagar | |
Upp