en helt vanlig lördag!!!!!!

Som jag skrev i förra inlägget är jag ensam hemma nu i en vecka, medan Linus säljer larm uppe i Sundsvall. Det känns lite konstigt, jag är ju van vid att han är här hemma nästan hela tiden, men det är lite skönt också att inte måsta tänka på hur mycket jag stökar ner och att ingen säger åt mig att jag inte behöver köpa exakt allt jag tycker är fint på Åhléns... Hehe. 
 
Igår kväll tog jag campusbussen hem till Amanda och åt middag med henne och Saga! Vi spelade även TV-spel och pratade igenom allt som har hänt sen typ.. oktober, då vi hängde senast. Supermysigt och kul! 
 
 
 Idag är det lördag och alla hjärtans dag, och jag är ensam hemma. Ja, såklart jag fattar att alla hjärtans dag bara är ett knep för att vi ska shoppa mer, men det tråkiga med att Linus har lämnat mig för jobb är att vi egentligen hade lite planer på god middag och annat kul för just den här lördagen, och eftersom han åkte iväg med så kort varsel har jag nu inte köpt förköp till någon av festerna som är på Trappan ikväll! Vilket betyder att jag antingen kan förfesta i min ensamhet medan alla andra är på sittning och sedan stå och köa och betala dyrt för att komma in på festen, eller så kan jag köpa massa godis och ligga helt stilla framför melodifestivalen hela natten....... Det lutar definitivt åt det senare. 
 
Hittills idag har jag i alla fall hunnit med en sväng på stan, där jag råkade köpa asmycket grejer som jag inte behöver eftersom Linus inte var med och sa att det var onödigt, och så köpte jag med mig en icke laktosfri semla på väg hem som jag nu ska trycka i mig medan jag tycker synd om mig själv som är ensam på alla hjärtans dag :((
 
 
Nä, det är kanske inte så synd om mig ändå..?
Vardagar | |
Upp