dags att strukturera

Det blev ingen semla igår, vi gick på ett ekologiskt café i Knäppingsborg som heter Mimmis visthus och där fanns det inga. Så det blev kladdkaka och paj istället! Inte heller helt fel.
 
 
I söndags gjorde jag något oerhört stort som jag aldrig vågat gjort innan: jag bokade in mig på ett pass på gymmet! Det hette FLX och var lite som yoga, träning blandat med stretch. Jag tyckte inte att det var så jobbigt, men igår och idag har jag fått be Linus typ lyfta upp mig ur soffan för jag kan inte böja på benen. Jag har inte haft så här mycket träningsvärk sedan typ 2008 när vi hade Tonyträning första gången (minnen </3). Så jobbigt men också så skönt!
 
Idag är jag ledig igen, och jag ska först och främst planera kommande månader i min kalender. Det blir alltid så här, jag tycker det är hur lugnt som helst i skolan och helt plötsligt hörs från alla håll och kanter "den här inlämningen om två veckor...", "den här boken som ska vara utläst...", "den här uppgiften vi måste börja med..." och allt blir kaos och jag vet ingenting och försöker desperat hålla ordning på alla datum och uppgifter i huvudet men det är omöjligt. Då är jag glad att jag har min gamla hederliga papperskalender från Lagerhaus <3
 
En bra planerad vecka i oktober
 
Vardagar | |
Upp