Sista dagarna som fadder

Söndag idag, och nolle-p är över för i år. Många av mina kompisar tycker det är skönt att inte ha massa aktiviteter varje dag framöver, men jag tycker det känns skittråkigt. Allt har varit så himla roligt, jag har haft larmet på 8 varje morgon, varit någon timme på skolan med nollan, gått hem och sovit efter lunch och sedan gått ut igen efter middag. Perfekta dagar, tycker jag. Men på tisdag drar skolan igång igen och då blir allt som vanligt i mitt lilla liv. Trist! 
 
Här kommer de sista dagarna av Nolle-p 2015: 
 
TORSDAG:
 
 Fyllde ju år! Mottog detta fantastiska konstverk av E. Håkansson.
 
På kvällen var det mys i skolan med nollan, vi åt thaimat och sedan hade vi visning med Stubinen. Vi poppade 10 påsar popcorn i microrummet och bjöd på.
 
Sedan hände det sjukaste: Klara kom till mig och sa att jag var tvungen att komma och titta på nåt i klassrummet där alla nollan och faddrar satt. Jag fattade ingenting och gick tillbaka jätteförvirrad, och när jag kom in genom dörren möttes jag av ett helt nedsläckt klassrum med 20 pers sjungandes Jag må hon leva och Matilda som höll fram en bakelse med tända ljus. Haha, fick världens chock och ville typ backa ut ur rummet igen, men blev så glad!!  <3 
 
 
FREDAG:
 
Vi var på Julaphton (sista kvällen med nollan) och kände oss sjukt nostalgiska (och lite lättade) över att det var sista kvällen i fadderkläder! Jag kommer verkligen sakna att ha ovve varje dag, går typ 20 min snabbare att göra sig i ordning på morgonen när man inte behöver välja kläder.
 
Mysig kväll med fin solnedgång i alla fall!
 
 
LÖRDAG:
 
Lördag och sista festen! Temat var Great Gatsby, och jag och Klara sprang runt på stan som två dårar för att hitta de rätta accessoarerna. Sjukt glammig fest, alla var så uppklädda och glada.
 
Och det var sjukt mycket folk på Trappan! Det är är bara ute på däcket, dansgolvet uppe var också helt fullpackat och toaköerna var oändliga. Vi dansade massa och drack kvällens drink som var supergod och hade bara världens bästa kväll typ. Helt plötsligt spelades Stad i ljus och Nolle-p var officiellt över. 
 
Idag har jag bara legat i soffan hela dagen och sovit och drömt jättekonstiga yra drömmar, känner mig helt slut i själen efter dessa två veckor. Ikväll har vi ännu en visning med Stubinen och sedan kanske jag och Linus går på bio. 
 
 

Vardagar | |
Upp