Första veckan

I'm back!!!! 
 
In norrkoeping. And in blogg. 
 
Okej, jag kom egentligen tillbaka hit till stan för en hel vecka sedan, men den här vekcna har varit så SJUKT fullproppad att jag inte haft tid att blogga eller ens andats för den delen. Anledningen är ju såklart för att det är NOLLE-P!!!! Och jag är fadder. Det är sååå kul, massa fester, lekar, gyckel, phadderier, festerier och faddrar överallt och solen skiner och stämningen är på topp konstant. Nolle-p här på LiU är typ som en stor festival av roliga saker och överraskningar dygnet runt i två veckor, så jag försöker bara hänga med och njuta medans det varar. 
 
Det här har jag i alla fall gjort den senaste veckan: 
 
 
FREDAG: 
 
 
Åkte tåg hemifrån tidigt på förmiddagen och kom fram till ett Norrköping som var helt fullpackat med folk, eftersom det visade sig att Augustifesten precis ägde rum. 
 
 
Jag mosades mellan folk när jag släpade min väska till lägenheten (som kändes ännu mindre efter sommaren :( ).
 
 
Jag och Limpan bestämde oss för att äta en riktigt god middag nu när vi var återförenade efter typ tre veckor då han bott här och jobbat. Mmmmums!
 
 
LÖRDAG:
 
 
Nästa dag var det fadderutbildning hela dagen, och på kvällen möttes vi faddrar upp i folkparken för lite förfest innan kvällens fest. På bilden ovan är finingarna Petra, Klara och Sally
 
 
... Och här syns bland annat Wille, Tove och Matilda! Så kul att träffa alla igen efter en lång sommar.
 
 
Sedan var det sittning, den galnaste sittningen hittills kanske. Alla faddrar, festerister och phadderister på Lintek samlades i en trång lokal och gjorde lambo typ tusen gånger och gycklade non stop mellan 18-22. Sedan fortsatte festen med dans och svett!
 
 
SÖNDAG:
 
 
Söndag var stora märkesbackemålardagen i Norrköping, så alla föreningar med ett märke i backen utanför campus samlades med målarfärg och penslar.
 
 
Vi i Stubinen kämpade på utan vare sig mallar eller stenciler, men det blev rätt bra ändå!
 
 
På kvällen gick jag en promenad med Klara och Matilda, och vi tittade på superfina hus i Norrköpings finkvarter. Kolla in det här muminhuset tex???
 
 
MÅNDAG:
 
 
På måndagen anmälde jag och Klara oss som frivilliga att bygga en scen inför morgondagens introshow... vilket visade sig vara väldigt slitigt (men också rätt kul i efterhand). På eftermiddagen gick vi hem till Camilla, som har köpt en katt!!!!! SÅ SÖT!
 
 
Förutom att titta när Siri gnagde på våra fadderband försökte vi läsa nyheterna om allt hemskt som hänt i stan under dagen - bla en knivattack mot randoms på gatan (bara 500 m bort från där vi byggde scen). Usch och fy.
 
TISDAG:
 
 
Nollan anlände äntligen till Norrköping, och vi gick på ett låååångt led av gröna kepsar för att se introshowen, och senare ha lekar i folkparken.
 
 
TISDAG:
 
 
På tisdagskvällen var det förfest på taket till Vattentornet (Norrköpings coolaste studentboende). Vi faddrar gycklade för nollan med bland annat den här suveräna låten. 
 
 
Så hääär fin utsikt hade vi från taket!
 
 
Legionen och andra gäng kom såklart också och gycklade för glada nollan.
 
 
Och sedan fick vi se denna solnedgång innan det var dags att bege sig till trappan för dans hela natten.
 
 
TORSDAG:
 
 
Strålande sol, precis som resten av veckan, så vi faddrar pustade ut på bryggan vid strömmen när nollan hade lektioner (ja, det är rätt varmt med ovve och svart t-shirt). På kvällen var det sektionsmys, där jag och Elin samlade ihop våran grupp med bannerfaddrar (vi ska måla en banner för att heja på GDK i en tävling nästa vecka).
 
 
Och det var det, mycket bra första vecka i stan! :D
 
Om att plugga GDK, Vardagar | |
Upp