Kanarieöarna del 3

Nu kommer den sista delen från vår vecka på Gran Canaria! Det här inlägget innehåller mest bilder på mig märkte jag nu, men det är kanske för att Linus blev bättre och bättre på att ta bilder som inte är helt suddiga och odugliga. Mitt livsprojekt är att lära Linus fota, det skulle underlätta mitt bloggande med ungefär 10000 procent...
 
SAM_0650
De stora vågorna i havet höll i sig hela veckan, så det var både skitjobbigt och jättekul att bada. 
 
SAM_0652
Jag började bli mer och mer bränd (även fast jag är överdrivet bra på att smörja mig!) och var cool i skuggan. 
 
SAM_0663
 Här är jag påväg till restaurang på kvällen! Har på mig skolavslutningsklänningen från nian, fortfarande min bästa sommarklänning och det första jag köpte på Monki. #intresseklubben
 
SAM_0665
Vi åt på det här stället, som jag hade spanat ut på TripAdvisor! Det var helt okej. 
 
SAM_0677
Servitören sa att jag fick ta bild när han brände efträtten, men bara om jag inte tog med hans ansikte... haha.  
 
SAM_0679
Så här perfekta såg vi ut!!
 
Nä, det här är faktiskt en störig grej: min kamera har en autogrej som gör att varje gång man vänder skärmen och tar en selfie ställer den automatiskt in sig på "fint ansikte" och slätar ut hyn???? Sjukt beteende av en kamera, alla kommer ju tro att jag har photoshopat oss snygga :( 
 
SAM_0680
Dagen efter åkte vi en bit med buss för att komma till den här perfekta stranden!  
 
SAM_0689
Dock så var havet iiiiiskallt här, så jag höll mig mest i skuggan (var skitbränd också).  
 
SAM_0709
På kvällen åt jag mycket god carbonara. 
 
SAM_0713
Sista dagen på Kanarieöarna var det skärtorsdag, vilket betydde att alla spanjorer var lediga och: hängde på stranden. Så sjukt fullsmockat!! 
 
SAM_0716
Jag var såklart cool som vanligt B) 
 
SAM_0736
Sista kvällen åt vi detta! Kommer såklart inte ihåg vad det heter nu, men ris med saffran och lite fisk och sånt i.  
 
SAM_0744
Och till det drack vi såklart Sangria!  
 
SAM_0762
 Nästa dag klev vi upp tidigt och åkte hem. Hejdå hotellet och värmen! 
 
 
Resor & äventyr | |
Upp