Kanarieöarna del 2

Här kommer Gran Canaria del 2, och nu ska jag visa fyra olika måltider på fyra olika ställen. På dagarna låg vi ju mest vid poolen eller på stranden, så jag har mest bilder från kvällarna. 
 
SAM_0499
Så här fina var vi på första kvällen, då skulle vi nämligen upp i en liten stad och äta på en restaurang som inte hittas av andra turister. 
 
SAM_0528
Restaurangen låg på ett berg och utsikten var jättefin. 
 
SAM_0538
Där inne hängde lokalbefolkningen i baren. 
 
SAM_0551
Vi fick in hur mycket tapas som helst, och det var sååå himla gott.
 
SAM_0563
Tillochmed vinet var gott, och jag är ändå väääldigt kräsen när det kommer till vin. 
 
SAM_0566
 På nåt sätt lyckades vi klämma i oss varsin efterätt också. Det här var Linus, som var en specialité på just den restaurangen. Jag åt en chokladmousse med samma konsistens som hårt smör. 
 
SAM_0568
 Så här såg det ut där inne, fast efter en halvtimme var det fullsatt av Gran Canarier som åt middag. 
 
SAM_0576
Nu blir det nästa kväll! Då skulle vi äta på ett köpcentrum med massa olika restauranger i. På bilden posar Robin och Linus.
 
SAM_0577
Här var det, till skillnad mot för dagen innan, väldigt mycket turister. Men mysigt ställe med mycket olika restauranger att välja på!
 
SAM_0596
Efter lite spaning stannade vi på en mexikansk restaurang, lite som taco bar fast mer genuint. 
 
SAM_0594
 Jag tittade läääänge i menyn...
 
SAM_0593
... Innan jag valde nachos med kyckling och tusen andra saker på. Fick alltså in detta berg och det var kanske det godaste berget jag ätit. 
 
SAM_0604
Senare på kvällen gick vi till en mojito-bar, och alla beställde in olika smaker. Eftersom vi var 14 i sällskapet blev det en hel lång radda med mojitos. 
 
SAM_0608
Bartendern dekorerade och fixade hur länge som helst, fast hon gjorde allting jättesnabbt. Jag drack en med melonsmak som var jättegod! 
 
SAM_0622
Nästa dag hängde vi bara vid poolen, med den här utsikten. 
 
SAM_0624
Till lunch åt vi egen lunch på hotellrummet som alla kockar lagade tillsammans (ungefär alla i Linus släkt är kockar) (överdriver inte).
  
SAM_0629
Kolla vad mycket gott!!
 
SAM_0636
Den kvällen promenerade vi bort till en annan del av stan, genom typiska hus. 
 
SAM_0647
 Då åt jag en svingod högrevsburgare med hemmagjorda chips.
 
Och det var allt för den här gången! Nu är det nog bara en lång del kvar... :) 
 
 
Resor & äventyr | |
Upp