Första måltiderna

Dag tre, och lägenheten ser fortfarande ut ungefär såhär: 
 
 
 
... Men jag har märkt att det inte alls känns lika jobbigt när man får äta god mat som man väljer helt själv. Därför ska vi nu titta på våra fyra första måltider i lägenheten. 
 
 
 
Första dagen gick Linus in hårt med världens godaste tonfisksallad och egen dressing till. Vi kände oss så hälsosamma och ekonomiska! 
 
 
 
På kvällen gick vi en promenad och hamnade på Coop, där vi råkade köpa kvällsfika för liiiiite för mycket pengar. Vi kände oss ganska ohälsosamma och oekonomiska igen, men det var gott så skit samma. 
 
 
 
Imorse kompenserade jag med att kliva upp och laga äggröra med bacon i vårt lille, lille kök. Så stabil frukost! Återigen kände vi oss oerhört duktiga! 
 
 
 
... Men så kom kvällen och jag har blivit smittad av Sagas förkylning från förra veckan så jag åkte hem tidigare från en konsert vi var på med skolan. Här hemma väntade Linus, och eftersom ingen av oss orkade laga mat gick han ner på stan och kom tillbaka tio minuter senare med en gourmetmåltid från Den Gyllene Måsen. Aka Mcdonalds. Måltiden intogs i soffan framför Idol-repriser. 
 
Så ja, men kan säga att vi har pendlat kraftigt på nyttighetsskalan under de här två dagarna. Intressant att följa i framtiden! 
 
 
 
(Eh, ursäkta för de supersuddiga hemska bilderna men i och med att jag flyttade hemifrån förlorade jag också tillgången till familjens kamera. En stor sorg för denna blogg </3 )
Vardagar | |
Upp