förviiiiiiirrrrrradddd

Torsdag idag, och bara fem dagar kvar att söka till högskolan, sedan är det för sent. Och jag har ingen aning om vad jag ska söka. Detta funderar jag på:
 
Alternativ 1: Gå grafisk design-program i Sundsvall. Bo hemma. Ruttna i mitt förråd i tre år tills jag är 21. Fortsätta med konståkningen på sidan. Ha inga kompisar alls för alla bor på fancy ställen som Tyskland / Island / Göteborg / Linköping. Ha ingen pojkvän för hans program finns ej här. Dö i min ensamhet. På Svenssons. Med en p2:a i handen. 
 
Alternativ 2: Söka grafisk design-program i annan stad, dvs: Linköping (har ej behörighet men kanske good luck???) Luleå, Borlänge, Örebro. Bo med Linus i fancy studentlägenhet. Ha kompisar i samma stad. BO FETT LÅNGT FRÅN MAMMA OCH ALLT ASSÅ BUHUUUU ÄR BARA EN BÄBIS FORTFARANDE VAD FÖRVÄNTAR NI ER AV MIG HALLÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ
 
Alternativ 3: Söka en kurs på mittuniversitet, dvs kreativt skrivande som bara är ett år / ett halvår. Bo kvar hemma (eller i fancy lägenhet i stan). Fortsätta med konståkningen ett år till. Jobba lite och dra in cash. Resa lite hip happ. Bo med Linus som också kan läsa en kurs här eller jobba. Vänta ett år med grafisk design (ELLER BLI FÖRFATTARE OMG VEM VET INTE JAG BARA UNDRAR), flytta till fancy stad nästa år istället när jag inte behöver smaska lika mycket livmoder och kanske vet mer säkert var jag vill bli. Elelr bo kvar i Sundsvall och läsa grafisk här om jag känner för det. 
 
Vi kan även kalla sista alternativet för: skjuta upp problemet ett år. Jag gillar det. Jag gillar det skarpt. Just nu lutar det mot alternativ 3. Meeeeeen igår var jag helt säker på alt 1. Och dagen innan det villa jag inget hellre än alt 2. Såååå min framtid beror helt på vilket humör jag är på den dagen jag vågar skicka in! Känns tryggt. 
 
P.s Det finns en kurs på Miun som handlar om att skriva barn/ungdomsböcker???? Shit vill verkligen gå den. Tänk att få i läxa att skriva en bok om Doris första dag på dagis??!?! Aaaah!!
 
 
Glansig och förvirrad. 
Vardagar | |
Upp