Söndag är läxdag. Helt klart.

Idag är det söndag, men det känns faktiskt inte så hemskt. Jag har gjort en massa bra saker idag, tex matteplaneringen, engelskaläxan samt plockat tvätt. *Stolt*  Aja, nu blire en kort update;

Lördag; (fullproppad dag) Träning 08.00, askul. Eller inte, men det var helt okej (y). Efter träningen åkte jag hem och hoppade ner med evve under hennes täcke, hon är verkligen elementet number one (you are the one, your elementet number one! the only element i eveeer haaave!) när hon sover, så det var såå sköönt såå! Sen ringde saga och informerade mej om att jag hade tagit helt fel på tiden, jag hade nämligen uppfattat det som att jag och saga skulle åka på birsta klockan tolv. Vi skulle åka klockan tio, vilket betydde att jag hade cirka 2 minuter på mej att äta och byta om = omöjligt. Men jag, Alux the superwoman, klarade det! *Wohoo* Så då åkte vi på birrrrsta och införskaffade oss lite allmänt prickiga grejer till festen! Jag köpte även en grå superfluffig kjol från Cubus, och jag hittade vad jag önskar mej! Oj, vilken konstig mening detdär blev då, men det är iallafall ett jättefint halsband på six som är liksom en ganska lång kedja med en glassstrut, det är ascoolt! *Hurraaa!*

Efter birrrsta åkte jag hem och insåg att jag inte hade nån nyckel in, så jag ringde papi. Han var på ica och skulle komma med nyckeln om 15 minuter (OBS! lägg märke till att det står 15, inte 45!). Han glömde såklart, och kom efter 45 minuter. Ja, tack för den du. (Det var otroligt kallt och blåsigt den dagen. Faktiskt.) Så jag var inne och försökte bli o-stelfrusen ett tag. Sedan ringde jag till mormor och frågade om hon hade nån femtitalsklänning till mitt förfogande, vilket hon faktiskt hade! Så jag och Ewsy satte oss på moppisen och for iväg till mormor. Hon hade tre klänningar, en som jag äälllllskar! Den är rosa med vita prickar och extremt fladdrig kjol. Den fick jag inte igen dragkedjan på. Sen är det en som är ungefär samma modell, fast med rosa blommor på. Den fick jag iallafall på mej, men den satt åt ashårt, så jag såg typ gravid ut, eftersom den satt år stenhårt på övremagen och sen blev fladdrig, så alla mina inälvor trycktes ner. Inte vackert. Så provade jag den sista. Den hade mormor sytt själv, och den var verkligen jättesöt! Den var från slutet på 50- början på 60 tror jag, så det var en såndär med liten urringning och ganska rak liksom, utan fladdrig kjol. Det är svårt att beskriva märkte jag nu, men den tog jag iallafall. Det kommer bli urgulligt tillsammans med strumpbyxor och färglada sticka knä-sockar! Mihihihiii!
Jag frågade mormor lite om vad dom åt på femtitalet också, det enda som verkade annorlunda var att dom åt leverpudding (!!?!?!?!!). Nån som vill ha leverpudding..?

Efter det åkte vi ner till båthamnen, där föräldrarna var eftersom vi skulle grilla och äta där (fråga inte varför, jag vet inte). Vi låg i båten och väntade på mat i två (!!!) timmar! När vi äntligen hade fått mat och ätit skjutsade jag först matilda och sen evve till bergeforsen, där dom skulle vara med några kompisar. Sen åkte jag till nellsiiieeboyy för att vara med hon, bea, emeliea, ellen och alicia. Vi gick ner till bryggan och grillade marsmallows med värmeljus, det var jättemysigt! Efter ett tag var det bara jag, bea och nellie som satt där nere, så vi blev lite smått uttråkade och gick hem. Jag och beuzz tog moppisen hem till iMemii, och sen var hon universums snelaste hest och följde med mej till bergeforsen för att hämta dom små barnen = då behövde jag inte åka två gånger = mycket uppskattat av fru jag. Och sen var klockan halv tolv och jag och evve låg och tittade på tävän ett tag innan vi gick och la oss.

Mycket trevlig dag må jag säga!

(Obs! Jag råkade visst säga nånstans däruppe att det skulle bli en kort update. Meheheh, förlååt!)
Vardagar | |
#1 - - beaboy:

åhhjjjjjjjjjjjjj ! =D

men alex...

glöm inte biologi & fysikläxan ;);;)

#2 - - alux da kakansson:

biologi och fysik gjorde jag på skolan :D haha :P

#3 - - memii:

oooh, jag vill gärna ha leverpudding! eller inte... xD

Upp