EXKLUSIVT PÅ BLOGGEN: Allt om min sommar

Mina planer för sommaren:
Först är jag ledig två veckor, sedan ska jag jobba på Fresks fyra veckor och sedan är jag ledig fyra veckor till. Förutom det ska jag fira Evves student, fira midsommar med mina kompisar, åka på Bråvalla, försöka hinna göra sådant man egentligen vill göra men aldrig hinner, åka massa båt och bada i havet, kanske åka till stuga med friends, läsa minst 10 böcker, och så hoppas jag att jag får åka på en sista minuten utomlands. 

Bästa sommarstället:

Gistaholmarna: på dynan bak i båten med öppet kapell och en bra bok. 

Favoritsommarblomman:
Den där höga, lila och rosa som alltid växer vid vår gård på skolavslutningen. Googlade: lupin! (JAHA är det det som är lupin???)

 Vilmapilma och Evvepevve i Tomnäs.


Här badar jag helst:
Ja, jag vill ju säga havet pga det är där jag badar oftast och det är härligt men det är alltid iskallt och är livrädd för fiskar. Jag svarar: badkar. 

Hur länge ska du vara ledig?
Sex veckor totalt.

Vad ser du mest fram emot?

Att läsa massa bra böcker i solen. Att vara med kompisar och hitta på crazy saker. Bråvalla. 

 Bråvalla 2014

 

Vad kommer du köpa inför semestern?
Blommiga shorts och fina solglasögon! 

Det här lyssnar jag på i sommar:

Sommarpratarna! Ser absolut mest fram emot Zara Larsson såklart. Annars har jag gjort en spellista med massa bra sommarlåtar i, den kan man hitta här.

Favoritsommardoft:
Solkräm, grillat och gräsklippare.


Hur kommer du att göra dig illa?
Sönderkliade myggbett och solbränna.

 Saga i Kreta. Skulle typ kunna förstora upp den här bilden och rama in, för jag tycker den är så bra?

 

Vad oroar du dig för?
Att jag ska vara tråkig och bara gå hemma dagarna ut, och att jag inte får lämna Sverige!!!!


Hur kommer du minnas din semester sen i september?
Hoppas: massa timmar i solen när man bara hör havet klucka och sena nätter i stan med kompisar.


Den ultimata sommardagen:
Jag vaknar i begravningskistan-hytten i båten, äter god frukost i solen med familjen och sedan ligger vi och läser på däck tills det blir för varmt, då badar vi i havet. På eftermiddagen åker vi hem, jag städar hemma och fixar mig, sedan kommer mina bästisar hit och vi sitter på vår färdigbyggda altan och dricker goda drinkar innan vi tar bussen till stan och dansar hela natten. Sedan åker vi hem till Saga och äter oboy och gurkmackor klockan 3 på morgonen, innan vi somnar på tvären i hennes säng (Bea får ha sina ben på fotpallarna). <3333

 Typiskt härligt svenskt.
Om mig | |
Upp