En dag i mitt liv

Igår klev jag upp och gick till skolan 10 för att möta kompisar och skriva en hemdugga. 
 
På lunchen vilade jag och Klara hjärnan med att vika origami-fåglar! Eller: Klara vek massa fina fåglar och jag vek en missbildad dinosaurie... 
 
Sen jobbade vi vidare med alla olika inlämningar, och vid 14 tyckte jag det var dags för kaffe så en stor chokladboll råkade visst slinka med... Det dåliga med att råka köpa fika varje dag är inte att det är onyttigt, för det skiter jag i, men min ekonomi hatar fika. 20 kronor låter pyttelite när man ska betala, men när det blir minst en fika om dagen..... Inte bra. 
 
Sedan gick jag på stan, för tänkte att jag skulle hitta nåt coolt till Valborgsfesten. Linus är i Stockholm den här veckan och hänger med sina bröder, så då är det fritt fram att prova 22 plagg på Monki för mig!
 
Köpte dock bara den här t-shirten och den vita klänningen som hänger bakom! 
 
Sen gick jag hem, och en annan grej som ofta händer när Linus Köttätarn inte är hemma är att jag äter vegitariskt. Igår köpte jag bara allt jag var sugen på och slängde ihop det på en tillrik: bulgur, stekt halloumi, mozarella, avokado och grekisk yoghurt. Mumz!
 
Resten av kvällen spenderade jag på gymmet och i soffan. 
 
Om att plugga GDK, Vardagar | |
Upp