Jakten på ljusstaken

Vi hade inte tagit fram vår adventsljustake idag, för ingen orkade gå upp på vinden (vår vind är skitläskig och äcklig. Inget golv ens, bara några brädor och massa isolering överallt). Idag lyckades pappa tvinga mig att gå upp dit. Så här gick det:

1. Jag skriker på Evve så hon ska ställa sig precis nedanför stegen och kunna komma upp om jag ramlar eller ser en råtta.

2. Jag slår på radion på högsta volym och börjar tassa upp till Bruno Mars.

3. Vinden är såklart kolsvart, och jag måste gå hela vägen upp innan jag kan tända!!!!!!!! Efter att ha stannat, backat, gått upp igen ett antal gånger kommer jag upp och tänder lampan.

4. EN DÖD RÅTTA LIGGER PÅ GOLVET!!!!!!!!!!!!!!! JAG SKRIKER I PANIK OCH KASTAR MIG NER FÖR STEGEN (landar i Evves ansikte)!!

5. Evve ska kontrollera råttan, men vågar inte gå upp.

6. Jag blir en riktig man och går upp till den döda råttans grav.

7. "Råttan" är en bit isolering som hamnat snett.

8. Jag lyckas ta mig till jullådan och ger den till Evve. Vi tappar den nästan!! men klarar det!!

9. ... Ljusstaken är inte där. Den har hela tiden varit nere i förrådet.

10. HURRA JAG ANSTRÄNGDE MIG I ONÖDAN!!!!!!!!!



Kolla vad arg jag är!

Men nu är den redo att tändas!
Vardagar | |
#1 - - spiderchick:

okej jag kan avslöja företaget ENKOM för dig ;-) Det var MQ :-)

Upp