Fredag + Lördag

Aaaah, idag är det söndag och jag vaknar med en overklig känsla i kroppen efter MÅNS VINST!!!!! 
 
Men innan vi kommer dit ska jag berätta om min fredag och lördag! 
 
 
Mellan 10 - 16 satt jag och Klara och jobbade på diverse inlämningar i skolans kanske fräschaste pluggrum färgeriet. Jag börjar bli klar med det mesta som ska in, men det är fortfarande myyyyycket som ska göras innan sommarlov!
 
 Efter en snabb eftermiddagslur hemma gick jag till en innergård och hade kick-off med Stubinen! Jag har nog inte sagt det på bloggen, men jag kommer att vara Stubinen (studentbions) marknadsföringsansvarige nästa år!!!! TJOHO!!!!!! Så kul!!!!! 
 
Kick-offen var huuuur kul som helst, vi lekte massa lekar (tex under hökens vingar kom) och sedan gick vi vdare ut på stan tills alla ställen hade stängt. En av de bästa kvällarna på länge!  
 
Nästa dag hade jag ställt larm på 11 (...) för att ta mig upp och ut på Himmelstalundsparken. Där var det nämligen en brännbollsturnering för alla som ville, och vårat festeri+phadderi hade ett lag tillsammans som vi hejade på! Så där satt vi på gräset och åt picnikfrukost i solen, typiskt somrigt. (Vad man inte kan säga av den här bilden är att det blåste väldigt hårda vindar på det där stora fältet)  
 
Med "vi" menar jag jag, Klara och Matilda. Efter att vi ledsnat på den hårda vinden gick vi tillbaka till stan och in på Ica för att köpa gottis till kvällen. 
 
Och vid 21 satt vi redo i soffan med chips och choklad, exalterade men lugna.  
 
Vi gjorde avancerade poängsystem, och för mig var det (förutom Svierge lol) Belgien och Estland som var de bästa. Däremot tippade jag på att Ryssland skulle vinna, Sverige tvåa och Italien trea. Där kom jag ganska nära! 
 
 Ja, och sen vet vi ju alla vad som hände. Det blev mer och mer spännande, vi var nästan helt säkra på att Ryssland skulle ta hem skiten (hade varit KATASTROF) så när Sverige gick om och upp i ledning satt vi och skrek och hoppade i och utanför soffan. Svetten i armhålorna var inte nådig och Klaras händer skakade jättemycket! 
 
Och efter massa om och men VANN MÅNS!!!!!!!! Jag mottog massa fina fina snaps från heeela Svierge (skoja, bara från de här fyra) och glädjen var oändlig!!!!!! 
 
 
 
SÅ BRA HELG!
 
För att fira Måns vinst, och om ni vill höra ungefär hur det lät här igår kväll, bjuder jag här på en favorit i repris: videon jag spelade in när Loreen vann för bara tre år sedan (SJUKT). Titta och njuuuut av äkta, sann glädje: 
 
Vardagar | |
Upp