Onsdagsplugg

Sitter kvar på skolan och pluggar lite immaterialrätt. Känns så himla tungt med tentan i den kursen, för det här med juridik är verkligen inte min starka sida. Klart det är bra att veta vad man får och inte får göra med bilder och sånt, men vi har ett laghäfte som är tjockt som en bok och det ska en lära sig att förstå och hitta rätt i. Buhu.
 
Men som vanligt på älsklingsLiu och älsklingscampus Norrköping har jag hittat en pluggplats som är så fin och inspirerande att det inte är några problem alls att sitta kvar några timmar i skolan. Jag kanske tillochmed bosätter mig här? Bäddar in mig i fotöljen och somnar för alltid. Hejdå Linus och fjant-lägenheten, jag har flyttat.
 
Glasvägg och golvet är nästan i nivå med strömmen som forsar förbi utanför. Någon sa häromdagen att det ibland känns som att man sitter på en färja när man är här, och det stämmer ju verkligen. Jag brukar blogga från min andra favoritplats och det är samma ställe fast en våning upp.
 
Har fått lite ordning på min kalender i datorn också, och så här ser den här veckan ut. Turligt nog är det mesta i skolan ganska kul att jobba med (förutom immaterialrätten..........) så det är helt ok. 
 
HAHA det här är så fult!!! Jag vet inte om ni kan se på bilden där uppe, men alldeles utanför fönstret går en promenadväg förbi ovanför vattnet. Precis när jag satt här och skulle ta en het selfie till bloggen gick min kompis Reidunn förbi en decimeter framför mig!! Haha det här är alltså min spontana reaktion, blev jättechockad och försökte säga hej men det var ju en glasvägg mellan.... Ehe.
 
 
Om att plugga GDK, Vardagar | |
Upp