En solig lördag

Igår var det lördag och vi vaknade till strålande solsken som irriterade genom persiennerna. 
 
SAM_0212
 
Jag öppnade fönstret och var superglad medan Linus gnällde på att det var för ljust ute för hans känsliga ögon.
 
SAM_0229
 
Sedan skar jag upp en ekologisk apelsin och blandade ihop en pannkakssmet, medan Linus värmde gårdagens potatisgratäng och åt med sallad och inget kött. 
 
SAM_0241
 
Det här var min frukost! Pannkakor med ett supergott pålägg som jag lärde mig i Amsterdam faktiskt: Apelsin och kanel. Värt att testa, passar ju perf som frukost.
 
SAM_0247
SAM_0249
 
Fett nöjd i min Bambi-pyamas och flottiga hår.
 
SAM_0255
 
Sedan bytte jag om till vårkjol, dagens stora mission var nämligen att ännu en gång gå ner till galleriorna i stan och hitta en jäkla vårjacka till mig. Herregud vad svårt det är!
 
SAM_0258
 
Efter några timmars shopping pausade vi med en frozen yogurt i solen. Det var lite kallare ute än det ser ut, trots att Linus valde att gå ut utan jacka... 
 
SAM_0259
 
Vi delade på en pga svindyrt med froyo, och det blev choklad med bär och en maräng.
 
SAM_0260
 
Vårtecken: jag har en gång för alla dissat mina fodrade martens för lågskor!
 
SAM_0265
 
Och här är närbild på min bästa person. En sak som de flesta inte vet om Linus är att han är världens bästa shoppingpartner. Han hjälper mig alltid att bära (om jag ber snällt) och säger ärligt vad som är fult och fint, plus är alltid beredd att brotta ner mig när jag vill plocka på mig saker jag inte behöver. <3
 
SAM_0271
 
Och vi hittade en jacka till slut!!!!!! Det firades på det allra bästa sättet: tacos och cola framför mellofinalen. Hejade på Måns precis som alla andra och blev jätteglad när han vann, eller mest lättad för att inte Hasse gjorde det. 
 
 
Bild på jackan kan ni få senare om ni vill???? Den är gul!!!! Från Monki!!!! Säg att ni vill!!!!!!!!!!
 
 
Vardagar | |
#1 - - saga:

MEN HALLÅ VISA JACKAN DÅ???

Svar: Ja jag skaaaaa :D:D:D:D
Alexandra Håkansson

Upp