Mitt 2014

Det absolut bästa med att ha en blogg tycker jag är att jag kan gå tillbaka i arkivet och läsa om vad jag gjorde förra året vid den här tiden, eller för fem år sedan. Därför tycker jag att vi ska starta det nya året och mitt första blogginlägg 2015 med en sammanfattning av mitt 2014! 
 
 
Januari
Jag firade in det nya året med massa kompisar hemma hos Linus, hälsade på Saga i Linköping för första gången och hade mörkbrunt, nästan svart hår och eksem över hela kroppen. Pluggade Kreativt skrivande barn och ungdom på distans och var mest konståkningstränare om dagarna. 
 
 
Februari
Fick låna en lägenhet i Timrå och flyttade dit med Linus. Åt semlor på fettisdagen (min bääästa högtid) och köpte den här röda kjolen som jag sedan använda typ varje dag hela våren. Drabbades dessutom av världens värsta hosta och trodde jag skulle dö varje dag. Hostan gick över efter ungefär två månader :) 
 
Mars
Var i Vemdalen en vecka, fikade med Linus, hade stresspanik inför isshowen men den gick hur bra som helst, gick långa promenader varje dag för jag var med i en stegräknartävling på Fresks men eh kom sist ändå (säger ganska mycket om hur stillasittande jag var vid den här tiden). 
 
April
Drack många goda drinkar hemma hos kompisar och ute på stan, var på museum med Linus efter att ha känt oss uttråkade sjuttio söndagar i rad, hängde jättemycket med Bea, Nellie, Jonte, Alfred och Linus och jobbade varannan helg på Fresks. 
 
Maj
Flyttade hem från Timrå igen, åkte till Amsterdam med mamma och hade världens bästa helg, firade morsdag med mormors bakelser och lät Evve färga mitt hår blondt vilket gick skitdåligt då hon blandade ihop de olika färgtuberna och det slutade med att vi hällde outspätt blekningspulver rakt ner i min eksem-hårbotten. Skickade in sista texten till skrivkursen och fick en månads sommarlov, som jag spenderade med att göra olika städjobb hemma och försöka vara ledig, trots att det kändes som jag hade varit ledig i ett år och det mest kröp i kroppen efter nya äventyr.
 
(Del 2 kommer imorgon!) 
 
 
 
Vardagar | |
Upp