Lights

Idag ska ni få följa med på en riktig studentfest här i min lille blogg! Jag var ju som sagt på Lights igår på Trappan (vårt kårhus), vårt festeris mest påkostade och sista fest innan nästa års Tryckbar tar över. 
 
Kvällen började på Gripen, som är ett studentboende där de flesta bor. Jag drack en jordgubbsdricka som kanske funkade bättre än alla läppstift i världen: 
 
 
Sedan gick vi vidare till själva festen. Temat var ju som sagt Lights, och de gick verkligen all in: direkt i dörröppningen blev vi tilldelade glowsticks, en liten ficklampa på ett snöre och ljusbrytarglasögon! Glasögonen bröt ner allt ljus till regnbågar typ, så det enda man såg när man hade de på sig var färger och strålande ljus som dansade framför ögonen. Jätteparty och kul!!
 
Mina coola kompisar Silvia och Cecilia, med hela Lights-munderingen på.
 
Det häftigste på festen hände dock runt 01. Plötsligt börjades Tryckbars "introlåt" spelas och alla visste vad som skulle hända. De hundratalsballonger som hängt över dansgolvet hela kvällen släpptes! 
 
 
Minuterna som överröstades musiken av ljudet av hundra ballonger som blev stampade på och smällde samtidigt, kändes som jag hade hamnat mitt i en skottlossning som aldrig tog slut.
 
Några timmar senare gick vi hem, och jag visade stolt upp kvällens fynd för Linus:
 
 
Ungefär en miljon glowsticks som jag hittat på golvet och fått av kompisar! 
 
Så bra fest och kväll!
Om att plugga GDK, Vardagar | |
Upp