rundtur i palatset

Välkommen till vårt lilla råttbo!
 
Med hjälp av min lille telefon och blogg ska ni nu få en guidad visning av vår lägenhet på 23 kvadrat mitt i centrala Norrköping. 
 
Här är hallen! 
 
... Och precis brevid är "badrummet" hahaha. Vi har ingen dusch, den ligger i korridoren. 
 
Typ det första vi gjorde när vi flyttade hit var att skruva upp en hylla på väggen, och med tanke på hur snabbt vi fyllde den med grejer var det nog smart. Vidare! 
 
Så här ser det ut när man kliver ut från hallen. Det här är alltså "vardagsrummet" men ÄVEN sovrummet eftersom det ni ser på bilden också är våran säng. Japp, en bäddsoffa. Eftersom alternativet är att ha fredagsmys och chipssmulor i hela sängen kan jag leva med att sova aningens hårt ett tag. Den tar ändå bara typ 30 sekunder att bädda upp och ihop. 
 
Mittemot soffan har vi såklart vår käraste ägodel och ovanför den en annan egenskruvad hylla som är fullproppad med alla saker som inte får plats nån annan stans. 
 
På Ikea köpte vi en bokhylla som kändes lagom stor, när vi kom hem visade sig att de böckerna jag tog med mig i flyttkartongerna räckte för att fylla den. Jag måste nog rensa ur någon dag om jag vill ha plats att köpa fler.
 
Brevid vardagsrummet/sovrummet har vi "matsalen" :') Lägg märke till den söta lilla vagnen vi var tvungen att köpa för att överhuvudtaget kunna ha micron framme. Bordet och stolarna har vi målat vita själva! Gardiner i fönstret kommer nog upp lagom till jul. 
 
... och här är köket! Japp, det är ungefär lika brett som en dörröppning. Kylskåpet är ungefär exakt lika stort som den högra skåpluckan. Eftersom det är där det är. Vi har ingen spisfläkt och ingen plats för sopsortering. Vi har inga bestickslådor och ingen ugn. Nej jag är inte bitter..... oftast.
 
Här har vi i alla fall löst avsaknaden av bestickslådor ganska bra tycker jag! Vi köpte två korgar på Clas Ohlsson och skruvade helt enkelt upp dem på väggen. Tips för alla er andra där ute som inte heller kan vända er om i ert kök utan att backa ut! :D
 
Så här ser det ut om man öppnar ett av skåpen. Allt vårt porslin går i vitt och turkost. Ganska oplanerat men fint ihop!
 
Sen finns det inte så mycket mer att visa härifrån. Vi trivs ändå väldigt bra, trots klassrumsgröna golvet och hål över hela väggarna av gamla hyresgästers hyllor. Det enda vi saknar är gardiner. Och ett sovrum. Och ett kök man kan laga mat i och ett badrum med badkar eller i alla fall dusch. Sen så! 
 
Vardagar | |
#1 - - Anki:

Hallåj där! Jag tycker ni har fått det riktigt mysigt med tanke på omständigheterna. Betydligt mer möblerat än min 2:a i Vmina på 120 kvm och dom enda möblerna var typ en liten soffa, köksbord med stolar och en säng.... Visserligen hade jag dusch i sovrummet men toan var i trapphuset och vintertid var det samma temp som dasset i Borkan :-D / Sköt om er

Upp