tre är en trend

Det är så himla annorlunda att ha helg här i Norrköping än det var hemma i Fagga. Där hade man alltid massa planerat: konståkningsträningar tidigt på morgonen, släktingar att besöka, saker att göra hemma typ rensa ur förråd fast man inte ägde hälften av allt i det, osv osv osv. Nu bor vi i en helt ny stad där vi knappt känner någon och lägenheten är så liten att det tar en timme att städa. Och vi har inga andra ansvar, förutom att plugga lite och gå ner till Stubinen (filmföreningen) senare. Så det vi mest gör på helgerna är att äta god mat och godis, spela sims och se film och gå ner på stan. Saknar såklart allt hemma jättemycket, men det är kanske inte så ofta i livet man kan ha så här lite att göra en helg..? 
 
Jaja, det jag egentligen skulle säga med det här inlägget var att vi igår gick ner på stan, mest i brist på något annat att göra, och kollade på Lagerhaus. Som alltid där finns det ju nånting man vill ha, så vi bestämde att lite nytt till lägenheten måste man ju få köpa åtminstone en gång i veckan! Vi köpte tre saker i ett ganska tydligt tema: 
 
Tre fina galgar så jag kan ha mina finaste klänningar fullt synliga hela tiden
 
 En fin tvålpump som vi behövde och ett doftljus att ha i badrummet eftersom mamma under hela mitt liv har hjärntvättat mig till att tro att det bara är helg om man har: 1 tända ljus 2 städat hemma och 3 doftljus tänt på toan. 
 
 Och det finaste: två ljusstakar <333 SÅ FINA dööör. 
 
 
Kan man kanske se en trend i hur vi inreder vårt lille hem?
Vardagar | |
Upp