Tenta 2/3 ... kanske inte avklarad

Okiiiii, nu är tenta nummer två gjord. 
 
Det gick inte så bra. 
 
Men om man säger så här: jag var en av få i min klass som faktiskt slutförde uppgiften. De flesta lämnade inte ens in hela, eftersom tiden tog slut. Det var skitsvårt och ärligt talat kommer kanske 90% av hela klassen få göra omtenta. Jag kommer med största sannolikhet att vara en av dem, även fast jag på något sätt tog mig igenom hela uppgiften och lämnade in. Jag hade liksom ingen koll på vad jag höll på med och photoshop betedde sig inte alls så som jag vill att det skulle bete sig! 
 
Lite kort förklarat gick tentan ut på att vi skulle färdigställa två olika annonser och lämna in dem på bara en timme. Alla färginställningar och upplösningen och andra tekniska grejer skulle vara helt rätt, vilket är så otroligt mycket mer avancerat än man tror när man bara brukar skriva ut worddoukment på vanlig kontorsskrivare. Men om ni tänker på hur många gånger en bild blir extremt mörk eller pixlig eller i helt fel färg när man skriver ut hemma, förstår ni också hur många inställningar man egentligen måste pyssla med och få exakt rätt när man ska göra en seriös utskrift att skicka till tex en stor tidning eller ett riktigt tryckeri. 
 
Och det är exakt det vi har jobbat med nu de senaste månaderna och det är även det jag har vanlig skriv-tenta i på torsdag! Förhoppningsvis går det bättre då.
 
Men nu vet jag i alla fall vad jag måste plugga på till omtentan. :)) 
Om att plugga GDK, Vardagar | |
Upp