stockholmsbilder igen

Nuuu blir det bilder från helgens Stockholmsäventyr med mama, papa, Evy, mormor och morfar! 
 
 
Först: mitt och Evves hotellrum. Som vanligt fick vi det lyxigaste rummet av alla, eftersom mamma har massa bonuspoäng på Scandic men ändå på nåt sätt lyckas ge bort rummet med förmånerna till oss. Här var våran säng - ett ganska skönt ombyte från bäddsoffan här hemma!
 
 
Och utsikten. Ahhhh. (Mamma och pappa hade fönster mot en vägg)
 
 
På fredagskvällen såg vi en teater (kom igen Charlie, ganska rolig) och på lördagsmorgonen åkte vi buss ut till Djurgården för att gå på idrottsmuseet. Jag var mest intresserad av att spana in alla konståkningsgrejer som fanns, den enda värdiga sporten för mig <3 
 
 
Tex de här asgamla konståkningsskridskorna! 
 
 
Och den här 60-talsaffischen, suuuperfin.
 
 
På väg tillbaka till stan glodde vi in genom fönstrena i diplomathusen och jag kom på hur jag ska bygga mitt nästa hus! ... på Sims alltså.
 
 
Sedan åt vi svampsoppa. På en superfin bricka hehe.
 
 
Jag var feeeett cool.
 
 
Och Evve var feeett glad. 
  
 
Senare på kvällen gick vi till en restaurang, Spisa hos Helena. Det var supergott, även fast vi fortfarande var proppmätta från svampsoppan. 
 
 
På söndagen tog jag visst inga bilder, men då var vi i alla fall på stadsvandring i gamla stan - vilket jag såklart tyckte var hur bra som helst eftersom det typ inte finns något mer intressant än gamla hus.
 
Sedan skildes vi på tågstationen och jag klämde in mig på ett fullsatt tåg till Norrpan igen. 
 
Supermysig och rolig helg!!!! 
Vardagar | |
Upp