inflyttningsfest, dans, klassfest, sittning och dans

Jaha, söndag morgon igen då! 
 
Jag är ju som sagt sambo-fri den här veckan, så den här helgen har varit lite mer social än tidigare. I fredags tog jag campus-bussen (gratis mellan universitetets olika campus) till hälsouniversitetet och Saga. Hon mötte upp mig och vi gick in till stan, gjorde lite ärenden och gick sedan till Linköpings bästa thai-mat (enligt Saga, jag har ju såklart ingen aning) och köpte med oss varsin låda hem. Väl i Sagas lägenhet åt vi maten, fixade oss och förberedde en avancerad inflyttningspresent. Sedan gick vi nämligen på inflyttningsfest hos Sagas klasskompisar! Efter inflyttningsfesten gick hela gänget vidare till ett uteställe i stan, där vi dansade tills fötterna höll på att lossna. Sedan gick vi hem och sov i hennes säng, som ju är känd för att vara jordklotets mjukaste. 
 
Toa-selfie.
 
På lördagen vaknade jag mitt på dagen, och insåg att jag kunde hinna med nästa tåg hem om jag sprang direkt till bussen. Så det gjorde jag. På tågstationen hann jag precis med att köpa frukost, som jag åt på den 20 minuter långa tågresan tillbaka till Norrköping. Väl hemma började jag långsamt göra mig i ordning igen, det var ju snart dags helgens andra fest, nämligen årets GDK-sittning! Det är en sittning som hålls varje år för alla ettor, tvåor och treor som pluggar GDK nu och dessutom några alumner, alltså såna som redan har tagit examen. GDK-sittningen var oerhört tjusig och trevlig, och efter den hade vi lite klassfest och sedan var det dans på Trappan (kårhuset). Jag orkade inte stanna så länge, tyckte det fick räcka med fest för en helg. Så jag gick hem efter ett tag och gosade ner mig i min tomma säng och såg på MVH-talkshow istället. 
 
Min plats på sittningen
 
Två superroliga kvällar!
 
Vardagar | |
Upp