Gone Girl

I söndags hade jag och Linus en väldigt slö dag, så vi bestämde oss för att göra det vi alltid gör när vi ska göra något: gå på bio! (Man måste ju göra sitt guld-kort stolt)
 
Vi såg den här:
 
 
Ja, på något sätt lyckades Linus övertala mig till att se en thriller. Vet ej hur? Den var väldigt läskig, inga popups alls men det kröp i skinnet och jag var tvungen att hålla för ögonen några gånger (inte lika många gånger som i Maze runner). Men den var sååå bra?! Så sjukt spännande och med typ sju twistar i handlingen! 
 
Gone Girl handlar om Nick, som upptäcker att hans fru är borta en dag när han kommer hem. Vardagsrumsbordet är krossat och det finns blodstänk i köket, så polisen misstänker genast brott. Till en början samarbetar Nick med polisen för att hitta kidnapparen, men när fler ledtrådar hittas börjar misstankarna snabbt riktas mot Nick istället. Hela kidnappningen förstoras upp enormt i media och snart blir Nick anklagad som mördare på talkshows över hela USA. 
 
SE DEN om ni gillar filmer där man sitter med halva handen över ögonen och gång på gång blir mindblown av handlingen!
 
 
4/4 kakor!
 
 
 
Hittills i år har bara två andra filmer fått 4 i betyg av mig: Maze runner och The fault in our stars, och bara en enda film har fått en hel femma: Frost. Ska bli kul att se om någon fler film hinner få en femma innan året är slut eller om Frost blir årets bästa biofilm?? SPÄNNANDE PÅ BLOGGEN. (Om ni vill se betyg på alla filmer jag sett i år kan ni trycka häääär)
 
Böcker & filmer, På bio 2014 | |
Upp