fredagsbilder

Tjohej! Idag är det fredag igen (varför bloggar jag typ bara på fredagar? Ingen vet) och exakt såhär har min dag sett ut hittills: 
 
 
Jag vaknade vid 9 och duschade, åt lunch och snurrade på mig halsduken innan jag promenerade till skolan fem i 11. Jag skulle möta upp min uppgiftspartner 11, så jag började med att gå superfort för att hinna i tid (vilket jag gör exakt varje dag...), men som tur var hade han försovit sig så då kunde jag sakta ner och gå i normal takt till skolan. Jag älskar verkligen att gå genom stan till och från skolan, och särskilt den är biten som är på bilden - det låga huset rakt fram är nämligen ett bageri, vilket betyder att jag går igenom ett moln av nybakad kanelbulle-doft VARJE morgon och kväll. Både jobbigt och mysigt! 
 
 
Väl på skolan gick jag direkt till Maccis, som vår datasal kallas, sedan satt jag på den här platsen och jobbade från 11 till 17. Vi hann med hur mycket som helst, så skönt! Mitt bästa jobbsätt är ju att verkligen grotta ner mig i det jag håller på med och fokusera på det ända tills det är färdigt. Det ni ser lite av på bilden är en av uppgifterna vi gjorde klart idag, även fast resultatet blev helt annorlunda än på bilden. Vi skulle göra ett trendboard för löparskor! 
 
 
Efter 17 gick jag ner två våningar till min favvo-pluggplats, som ni sett flera gånger i bloggen nu. OBS bästa pluggmelliset på bilden. Jag dricker alltid persiko-vitamine well, bara för att det är såååå gott.
 
 
Sedan satt jag i en och en halv timme och läste om effektiv visuell kommunikation. Faktiskt väldigt intressant, även fast det alltid är drygt att kämpa sig igenom en tjock bok som man snart ska ha tenta på (i januari). 
 
 
Vid 19 mötte jag upp Linus på coop, och jag behövde bara nämna ordet "tacos" så var det bestämt. Vi äter tacos typ var tredje fredag, men aja. Perks of being vuxen! 
 
 
Och nu sitter vi i soffan och väntar på idol-resultatet! Jag hejar på både Lisa, Josefine och Mollie så det spelar ingen roll vem som åker ut. Blev sååå nöjd förra veckan när sista killen rök, dröm-idol nu ju!
 
Och det var en helt vanlig dag i mitt liv! Så här skulle jag nog säga att de allra flesta dagarna ser ut just nu, och det gör mig ooooooerhört nöjd. Trivs mycket bra med mitt enkla lilla rutin-liv! 
 
 
Vardagar | |
Upp