Amsterdam

Här kommer en fet bomb med bilder från Amsterdam! Såå fin stad minus knarket och snusket men vi hängde ju inte så mycket i dom kvarteren direkt. Titta va fint:
 
 
Gulliga små hus vid tusentals kanaler.
 
 
Kolla in det här fina hotellet, ser ju ut typ exakt som ett hotell SKA se ut.
 
 
Jag var så himla hungrig första dagen, så vi köpte hamburgare på Hard rock Café. Typ godaste hamburgaren någonsin, vet inte om det var för att jag var så hungrig eller om den verkligen var SÅ god.
 
Husen var alldeles sneda och vinda, tycker det där lilla huset i mitten ser ut som en trött gubbe som lutar sig mot sin kompis. 
 
 
Andra dagen var vi på Anne Franks museum, vilket är stället där Anne Frank gömde sig med sin familj i två år. Det var jätteintressant och samtidigt hemskt såklart. 
 
 
Sedan gick vi på Rijksmuseum, med asmycket tavlor och grejer. Vi gick förbi det mesta för det var sååå mycket, men den är heta gubben är i alla fall målad av Rembrandt.
 
 
Här ligger jag i hotellsängen och äter praliner. Lyxigt. Praliner? Jag åt EN. De var svindyra.
 
Dagen efter det gick vi ut på stan och fetshoppade. Först i massa vintageaffärer, vilket jag älllllskade men mamma inte så mycket, och sedan på en vanlig shoppinggata som hade jättemånga bra affärer typ Urban outfitters och forever 21. Här hade vi stannat för våfflor.
 
 
Varje morgon gick vi till olika pannkakshus och åt frukost, nå jävulskt gott. På bilden äter jag en med apelsin, grädde och kanel men förutom den åt jag också äppelpannkaka och en med russin och äpplen. Den på bilden var ändå godast, som ni kan se på mitt nöjda ansikte....
 
Sista dagen regnade det. Asmycket. Jag var sur och blöt.
 
 
Men sedan hittade jag en moppe som såg ut exakt som min så då blev jag glad igen!
 
 
Här är vårat hotell! Det var superbra, fint och fräscht och jätteskön säng. Park hotell hette det och låg precis brevid Hard rock Café och kanalbåtarna. *Rekommenderar* *Till alla som har en förälder som bjuppar på resan dvs* 
 
 
Här är jag framför turistskylten no 1
 
 
Sedan åt vi middag på det här stället, en cool pub som verkade najs men mitt kött var riktigt segt. Tråkigt.
 
  
Nästa morgon klev vi upp tidigt och hoppade på bussen till flygplatsen igen.
 
 
Och sedan var vi snart tillbaka i Fagervik! (Ja! Det är Fagervik på bilden! Vi flög jättelågt över hela Sundsvall så jag lyckades ta den från luften! Nöjd! Tjej! Överanvänder utropstecken!!!)
 
Tack Amsterdam for being a very good and nice city, but f*** you for raining the entire weekend so we had to wear raincoats and use the umberellas wich were both broken and superduperembarrising to have outside. Vet ej varför jag avslutade på engelska. Tack och bock.
Resor & äventyr | |
Upp