The fault in our stars

Och jag har hunnit med en till film på bio också...! 
 
 
Nämligen på The fault in our stars! Eller "Förr eller senare exploderar jag" som den heter på svenska. Den handlar om Hazel, som har obotlig cancer och vet att hon kommer att dö inom några år. Hon går på en stödgrupp för ungdomar som har eller har haft cancer och träffar då Augustus. Augustus blir genast kär i Hazel och försöker få henne att känna likadant tillbaka, men eftersom Hazel vet att hon snart ska dö vill hon inte komma honom så nära. 
 
Jag tyckte att filmen var jättebra, jättesorglig och fin och alla borde verkligen se den och gråta en skvätt. Okej, jag grinade ingenting för jag hade redan läst boken och visste redan allt så hade förberett mig mentalt. Däremot såg jag den med Saga och Embla, som båda snörvlade och hulkade från typ första minuten (fast de också hade läst boken och Embla hade sett filmen en gång förut.... Haha). 
 
Det jag tyckte var lite synd var att filmen var så himla lik boken? Egentligen vill man ju alltid att de som gör filmer ska göra en exakt variant av boken, annarsblir man ju skitusur. Men det var faktiskt ganska tråkigt att titta på, typ som att läsa boken en gång till bara. Inga överraskningar eller nyheter, bara exakt som boken fast kortare såklart. Andra kanske tycker att det var skitbra att det var så, men av någon anledning hade jag förväntat mig något mer ändå. 
 
Jaja, det är i alla fall en väldigt väldigt bra film som jag verkligen rekommenderar. Se den! 
 
 
Fyra av fem kakor!
Böcker & filmer, På bio 2014 | |
Upp