när man har minst att göra kan man skjuta upp det längst

Vilken oerhört slö dag..! Jag förstår mig inte på mig själv: nu precis innan jullovet har vi superlite plugg kvar, men istället för att bara göra klart det jag ska göra så fort jag kommer hem från skolan så jag kan vara ledig och göra vad som helst sedan, lägger jag mig för att "vila en kvart" och vaknar fyra timmar senare. Så nu är klockan halv nio och historieätarna går på TV, men jag ska precis till att plocka fram min typografibok och plugga bokstavens beståndsdelar. 
 
- Oj, vad sent du pluggar Alex! Du måste ha jättemycket att göra i skolan nu? 
 
- Ja, gud ja. Idag har jag: skrivit ut två papper, limmat ihop några sidor i en bok, skrivit en halv a4-sida och ska nu läsa ett kapitel i en bok.
 
Såååå mycket att göra!!! Bäst jag pluggar hela natten!!!!!
 
Jag är så smart!
Vardagar | |
Upp