Mitt 2014!

På nyårsafton för snart ett år sedan!
 

Gjorde du något 2014 som du aldrig gjort förut?

Japp! Flyttade för första gången i mitt liv från huset i Fagervik, blev sambo med Linus, började plugga heltid på universitet, skrev mina första tentor och drack för första gången laktosfri mjölk! 

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?

Nej, om ingen blev det i hemlighet... 

Vilka länder besökte du?

Holland och Grekland!

Amsterdam... 
 
... och Kreta!
 

Är det något du saknar år 2014 som du vill ha år 2015?

Mer resor, mer pengar och mer aktiviteter vid sidan av skolan. 

Vilket datum från år 2014 kommer du alltid att minnas?

1 september, när jag tog mitt pick och pack från Saga, släpade världens tyngsta väska på pendeln och mötte upp mamma, pappa och Linus i Norrköping. Sedan låste vi upp dörren till vår nya lägenhet och .... började nästan grina för den var så ostädad. Spännande dag! 

Vad var din största karriärsmässiga framgång?

Att jag kom in på min drömutbildning och vågade tacka ja! Förhoppningsvis första steget i min framtida karriär. Samtidigt också ganska dåligt för min karriär som konståkningstränare, eftersom det dödade den. 

 

Mitt i flytten 

 

Och din största framgång privat?

Att jag vågade flytta 50 mil hemifrån och att det faktiskt inte var så farligt. Att jag knappt har haft någon hemlängtan alls och att jag och Linus är utmärkta sambos till varandra!

Vad spenderade du mest pengar på?

Hm, förmodligen inredning. Typ det där IKEA-besöket innan flytten när vi köpte soffan och massa mer. 

Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2014?

Alla låtar på Lanas skiva Ultraviolence kommer påminna mig om sommaren och min och Sagas roadtrip till Bråvalla såklart, och alla låtar på Lorentz skiva Kärlekslåtar kommer påminna mig om första tiden i Norrköping och att sitta på tåget mot Linköping mitt i natten och veta att jag ska sitta på samma tåg tillbaka om 7 timmar. 

 

 Kanske min bästa bild från hela året <33
 

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

Hm, jag måste nog säga gladare. Förra året var jag inte så mycket glad, eftersom jag mest satt hemma och läste barnböcker och skrev väldigt mycket. Jag träffade inte så mycket folk och såg på hur mina kompisars liv förändrades medan jag satt kvar. I år har det såklart varit ganska omtumlande med flytt och ny skola, men jag har varit väldigt glad och utmattad varje dag när jag fått komma hem till Linus på kvällen och fikat framför Paradise Hotel. 

Vad önskar du att du gjort mer?

Varit bättre på att våga ta kontakt med folk och försökt få bättre kompisar i klassen. Har ju aldrig skaffat nya kompisar förut (haft i princip samma gäng sedan sexan <3) och är kanske inte världsbäst på det. Än! 

Blev du kär i år?

Nej, har ju samma gamla kille som alltid. Men kanske mer kär och närmare honom efter att vi flyttade ihop.

Den bästa tv-serien?

Paradise Hotel, lätt.

Bästa böckerna du läste i år?

Alla av Amanda Svensson: Hey Dolly, Välkommen till den här världen och Allt det där jag sa till dig var sant. 

 

Bästa filmen du såg i år?

Alltså Interstellar?? Kan man välja den? Har så ångestblandad förtjusning. Vi får se vad det blir när jag sammanställer min årsbiolista efter nyår! 

Den maträtt du åt oftast 2014?

Hamburgare! Åt det till lunch minst en gång i veckan när jag sommarjobbade på Fresks och har fortsatt äta det en gång i veckan sedan jag flyttade in med Linus. Oftast gör vi egna hemma, men har även ätit många på McDonalds och Max. Plus DGHHNÄ såklart! 

Något du önskade dig och fick?

En studentlägenhet som inte var delad med någon främling, så jag kunde ta med Linus till Norrköping. Mycket nöjd över det!

Vad gjorde du på din födelsedag 2014?

Vaknade hos Saga i Linköping, där jag tillfälligt bodde, åkte till skolan, kom hem vid 13, gick på Ica och köpte ingredienser till tårta, fick en present av Saga och åt tårta och drack drinkar med henne och Amanda innan Amanda drog vidare, sedan cyklade jag och Saga till München Hoben som är typ den största nollningsfesten i Linköping. Det var supervarmt och soligt ute och jag och Saga hade världens bästa dag tillsammans! Avslutade med en cheese på donken innan vi somnade tillsammans <3  (Behövde alltså inte sakna min familj så mycket alls på grund av världens bästa bästis)

Tårtan!
 

Högsta önskan just nu?

En tvåa mitt i Norrköping med ETT SOVRUMMMMMMMMM och riktigt kök med ugn!!!! ALLTSÅÅÅ

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?

Det jag minns som det allra värsta och hemskaste som hände under mitt år var att jag drabbades av världens värsta hosta under våren, när jag och Linus provbodde i Timrå. Jag vaknade varje natt av att jag nästan kvävdes av mina hostningar, när jag väl kom igång med hostan kunde jag inte sluta på flera minuter och flera gånger hände det att jag hostade så brutalt att jag spydde slem över hela golvet (sry for info). Jag kan inte ens tänka på tiden i Timrålägenheten nu utan att må dåligt över hur dåligt jag mådde. 

Vad fick dig att må bra?

Inte hostmedicin i alla fall!!!!

Vem saknade du?

Saga, när hon bodde i Linköping och jag i Fagga :(

Vad är du mest stolt över?

Att jag flyttade och började plugga en universitetsutbildning som är väldigt cool faktiskt. Har väldigt lätt att vara stolt över det! 

 

 Glad och nöjd med 2014!
Vardagar | |
Upp