julehemmet är förberett

Mjao! 
 
Jag skrev för några inlägg sedan att jag skulle återkomma när jag var frisk, men eftersom det inte har hänt än så antar jag att det inte gör något att jag bloggar segt. (JA jag är fortfarande prick lika förkyld som för två veckor sedan!!!! Blir helt galen!!!!) 
 
Jaja, det jag ska visa upp idag är det ni alla har väntat på i all evighet nämligen VÅRT JULPYNT! Tjohej!! Välkomna in till julens hem:
 
 
Först och främst har vi ju denna ljuvliga, klassiska och absolut största måste-ha-grej. 49:- på vår favoritaffär Clas Ohlson. 
 
Sedan tyckte vi att det var absolut nödvändigt att köpa en sån här fining, även fast vi ju kommer åka hem innan fjärde advent..... Jaja. Tycker att det är den gulligsaste jag sett i alla fall så kommer nog ha kvar den i många år (om jag inte råkar krossa den i tusen bitar, mycket troligt) 
 
Sedan har vi också köpt den här ljusslingan!!!! VA VILKEN FIN!! ........... från Clas Ohlson såklart. 
 
Plus att vi har hängt upp lite fint glitter längs en vägg. 
 
Okej det här hör kanske inte hit egentligen men i samband med allt detta julköphets hittade jag den här tröjan på H&M, och fast jag strängt sagt till mig själv att jag har köpstopp på ALLT klädrelaterat fram till jul så slank den ner. 
 
Och då när jag ändå höll på tittade jag lite på blingavdelningen också och HITTADE DOM HÄR??? VA?! Jag dog. Och sen köpte jag! Kostade endast 49:-, vilket jag skulle ha betalat om bara stjärnorna ingick. 
 
Förutom att vi har pyntat hemma, har också Norrköping kommun varit framme och julpyntat våran gata!!!! Inget säger hur centralt man bor mer än mängden julpynt som hängs upp på ens gata. 
 
... Vilket isåfall betyder att vi i teorin kanske inte bor supercentralt, eftersom jag med "julpyntat" menar: satt upp tre ljusslingor. Men jag blev superglad när jag såg det i alla fall! 
 
Så här julemysigt hade vi i söndags, på första advent. Halvtorra lussebullar från coop eftersom det är svårt att baka egna utan ugn. Men så myzigt. 
 
Det var allt från pyntexperterna, ses nästa år! 
Vardagar | |
Upp