en liten lista igen


Hittade en gammal lista som jag redan har svarat på en gång, men tyckte den var kul så tänkte köra den igen! Här är mina svar förra gången, för typ ett år sedan. 
 
 
Vilken dag är det idag?
Söndag 7/12 och andra advent <3 
 
Om du var en emoji, vilken skulle du vara då?
Den här, eftersom jag har varit konstant snorig i två veckor!
 
  Vad ska du göra ikväll?
Äta kött och bea till middag och titta på Harry Potter! Och vill så gärna göra nåt julpyssligt, men vet inte vad.. Hmm.
 
Vad blir du glad av att få höra att du är?
Linus sa häromdagen att han tycker att jag är bra på att sjunga!!!!!!!!!! ASSÅ VA!!!! Har ej släppt det och frågar typ varje dag om han verkligen menade det, för isåfall måste jag omvärdera hela mitt liv och min självuppfattning. Och bli artist. 
 
Vem saknar du?
ALLA: min familj, mina bästisar, Elvis, osv osv. Om två veckor är vi hemma! 
 
En bild på något som är asbra att ha:
  
En outfit som matchar heminredningen
 
Vad är du bra på?
Att göra myzigt hemma och svenska-regler. 
 
Vad vill du ha?
En macbook air, en kamera, alla Harry Potter-böcker på engelska, boken om hur de designade Harry Potter-världen, the sims 4 och en supervarm filt. #material girl
 
Vad tycker du är roligt?
Att diska............................. Det är sant. 
 
Vad är du dålig på?
Att leta saker och att fånga saker som Linus kastar till mig! Haha han blir alltid jätteirriterad när han ska kasta ner nyckeln från fönstret och jag står på gatan under och ska ta emot, och han siktar så bra att nyckeln faktiskt landar i mina händer, men ändå lyckas jag inte fånga den. Hehe
 
Hur ser du ut när du är nyvaken?
 
 
 
Vem är du kär i just nu?
Rutger, en liten hundvalp som går förbi vårt fönster varje dag klockan 11 och jag blir lika glad varje gång <3 Och Linus då, när han ger mig uppmärksamhet istället för wow. 
 
Vad var det första du snodde?
Har nog bara snott en gång (förutom enstaka lösgodisar från macken) och det var när vi konfirmerades och var tvungna att gå på högmässa varje vecka. Jag blev så chockad när jag skulle hoppa ur bilen hemma en gång och upptäckte att jag fortfarande hade psalmboken i handen! Men den har visat sig vara väldigt användbar att ha, den står fortfarande på pianot hemma och är en perfekt notbok när man vill spela superenkla jullåtar. Tips till alla som också vill sno från kyrkan!
 
Vad har du tänkt göra länge men ej gjort?
Färga håret. Ena dagen vill jag bli ljusare och nästa dag vill jag bli rödhårig igen, så måste besätmma mig först. Det lär ju bli något superspontant när jag är i Fagga igen.
 
 
"Blond" or red??
 
Vad bävar du inför?
Att måsta tentaplugga på jullovet, och att jag ska misslyckas brutalt med det. Tror det kommer bli svårt att fokusera och komma in i pluggmode när jag är hemma. 
 
Vad händer till helgen?
Det är så långe kvar till nästa så jag vet inte än, men det är bartömning på trappan som jag kanske ska gå på och sen har jag massa julklappar kvar att köpa, vore skönt att ha det gjort här så jag slipper Birstahelvetet. 
 
Vad var det senaste du skrev i word?
 
"Ett viktigt begrepp Fanna tog upp var intersektionalitet – att en människa är mer än bara en kategori. Det finns olika diskrimineringsgrunder och privilegier t.ex. sexualitet, kön, etnicitet osv. Detta innebär bl.a. att en person kan vara förtryckt p.g.a sitt kön, men samtidigt priviligerad p.g.a. sin etnicitet. " (En sammanfattning av en föreläsning vi hade med Fanna Ndow Norrby som startade instagramkontot @svartkvinna! SÅ HIMLA BRA.) 
 
Vad ska du göra på jullovet?
Äta mat ur mammas och pappas kylskåp, träffa hela släkten, hänga hemma hos Linus, vara med mina kompisar, baka lussebullar, åka på Disney on ice med konståkningen, planera isshow, kolla på julfilmer men mest av allt: plugga till tentan. :(( 
 
Vad läser du just nu?
Jag, en av David Levithan. Handlar om en person som vaknar upp i en ny kropp varje dag och är superspännande och bra. Tips!
 
 
 
Vardagar | |
Upp