Resa-listan

Vart ska du resa?
London!

Hur länge ska du vara borta?
En hel vecka.

Hur bestämde du dig för att åka dit?
Jag har längtat tillbaka ända sedan vi var där förra gången plus att jag och Linus aldrig har varit utomlands bara vi två. Och jag var arg för att jag missade HP-touren båda gångerna jag var där innan!

När bokade du biljetten?
I september tror jag. 

Vad ska du göra allra allra först?
Försöka hitta till hotellet och upptäcka att det är MYCKET fräschare än recensionerna på hotels.com säger att det är.... förhoppningsvis. Sedan tunnelbana till Piccadilly och köpa biljetter till Les Miserables! 

Var kommer du bo?
Alldeles vid Victoria station, på ett ställe som ser fint ut på bilderna... Men ja, vi får väl se. Huvudsaken är att jag inte behöver höra råttor i väggarna, som förra gången! 

Hur ser det ut där?
Blå tapeter, superliten TV på väggen. Garanterat heltäckningsmatta och smala korridorer utan ljusinsläpp. 

Vad gör du första kvällen?

Jag brukar alltid vara supertrött efter flygning, men middag på nåt snajsigt ställe nära hotellet och kanske bio om vi orkar.

Vart äter du din första frukost?
Jag hoppas att frukost inte ingår på hotellet, annars äter vi nog där för att testa. Om inte går vi ut på gatan och tar första, bästa ställe med varm choklad på menyn! 

Vad ser du fram emot?
Harry Potter-studio touren!!!!! FATTA ATT DET ÄR JULPYNTAT????

Hur var det första gången du åkte hit?
Mysigt, jag åkte med familjen över en helg för mamma och pappa firade sin tionde bröllopsdag.

Hur gammal var du då?
16

Vad minns du mest från den resan?
Att jag missade Linus födelsedag fast det var första året vi var tillsammans. Han fyller år på exakt samma dag som mina föräldrar har bröllopsdag. 

När exakt blev du kär i stan?
När jag var där 2012 med Bea, Nellie och Linus:  vi åt middag på ett ganska dåligt ställe vid Liecester square för det var det enda vi hittade, och plötsligt förvandlades det till en nattklubb med lång kö utanför och världens svettigaste dansgolv plus att alla i personalen hade Halloween-utklädnad. Så oväntat och bäst.

Vad kommer du hem med den här gången?
Supermycket! Alla julklappar, tusen klänningar och stickade tröjor till mig plus känslan av att ha varit på Hogwarts på riktigt. 

När åker du?
På söndag vid 11.

Några sista ord?
DET KOMMER VARA JULPYNTAT PÅ OXFORD STREET NÄR VI ÄR DÄR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11

Resor & äventyr | |
Upp