Årslistan

Gjorde du något 2013 som du aldrig gjort förut? Japp! Tog studenten, åkte utomlands med bara Linus, började plugga på högskola, jobbade heltid 10 veckor i sträck och var på bal.

 

Genomdrev du någon stor förändring? Egentligen bara att jag bytt ut gymnasiet mot hemmaplugg. Ganska stor förändring: förra året klev jag upp tidigt varje morgon, var alltid omgiven av människor, ansträngde mig när jag valde kläder, åt frukost, lunch, mellis, middag och kvällsfika varje dag, sov alltid en eftermiddagslur i soffan. I år är allt tvärtom: kliver upp sent, pratar inte med någon förrän Evve kommer hem 16, går oftast klädd i pyamasbyxor, skiter i frukost, äter yoghurt till lunch och ingen mellis och sover inget på eftermiddagen pga har redan sovit halva dagen. Tur att det bara är ett halvår kvar..... haha. 

 

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Ja, Saga köpte kattunge<3

 

Vilket datum från år 2013 kommer du alltid att minnas? 13 Juni, studenten.

 

Din största framgång på det privata planet? Att jag blivit bättre på att vara spontan och hitta på kuliga saker på vardagar och helger. Att jag blivit bättre på att prata med folk! Särskilt främlingar. 

 

Vad spenderade du mest pengar på? Resor, tror jag. Jag har varit väldigt snål med att köpa kläder, och har blivit skitbra på att spara mina slantar! Egentligen har jag nog spenderat allra mest pengar på mitt sparkonto.

 

Största misstaget? Hm jo det finns nog en grej där mitt på året som framträder ganska tydligt som "största misstaget".... 

 

Gjorde någonting dig riktigt glad? Harry Potter-touren i London, best ever. 

 

Vilka länder besökte du? Frankrike, Turkiet, Tyskland och England. 

 

 

 

Saknar du något från år 2013 som du vill ha år 2014? Spänning i tillvaron, människor att plugga med på dagarna! EN SKOLA ATT GÅ TILL!!!! Och en egen lägenhet. För i helvete. 

 

Vad önskar du att du gjort mindre? Åkt bil och ätit kött. 

 

Bästa boken du läste i år? Svårt! Men: Förr eller senare exploderar jag - John Green och Divergent - Veronica Roth är två superbra som jag läst på sistone. 

 

Vad var din största framgång på jobbet 2013? Att vi har dubblerat (!) antalet tävlingsåkare i konståkningklubben på cirka ett år är faktiskt riktigt bra jobbat. Från ynka fem stycken till tio, och med fler på gång nu i vår. Så himla kul!!!!!!!

 

Något du önskade dig och fick? Presentkort på Cervera och IKEA mvh vill flytta...... 

 

Något du önskade dig och inte fick? En lägga????????????

 

Vad gjorde du på din födelsedag 2013? Bjöd in släkten på lugn och trevlig tårta, som vanligt. Min födelsedagsfest däremot, oj oj oj !!!!!!! Delade fest med Saga och Nellie, hela huset fullt med bara folk som vi tycker om, vi körde drinkar och hög musik hela natten! 

 

 

 

Vad fick dig att må bra? P2 <3 Näää gud, är inte så alkoholist. Mina kompisar!! Saga, Bea och Nellie fick mig att må bra!

 

Vem saknade du? Jag saknade hela Timrå gymnasium cirka. Tänk att få börja om i ettan igen.... 

 

De bästa nya människorna du träffade? Jag är så dålig på att bli kompis med folk så jag träffade nog ingen ny..? I alla fall ingen som jag fortfarande har kontakt med. Trivs bra med mina gamla kompisar.

 

Mest stolt över? Mitt sparkonto och att jag kom in på grafisk design i Linköping men ändå valde att plugga kreativt skrivande för att det kändes roligare. 

 

Vad tänker du göra annorlunda nästa år? Jag kommer antagligen flytta, kanske till en ny stad. Jag kommer kanske börja plugga något på heltid, kanske resa mer, kanske skaffa jättemånga kompisar. 

 

 

.... Eller så bor jag kvar här i förrådet ett helt år till och fortsätter med allt precis som tidigare. Skulle ej förvåna mig, med tanke på hur lite mitt liv har förändrats hittills. Jaja, hoppas på det bästa. 

 
 
Vardagar | |
Upp