podcasts

Som jag har nämnt förut så ÄLSKAR jag att lyssna på podcasts, jag gör det helst när jag städar pappas jobb eller åker buss. Därför tänkte jag nu att jag skulle tipsa om de jag lyssnar på mest just nu: 
 
 
 
1 Hanapees otroliga podcast!
 
Hanapee är ju typ min största idol evah, hennes blogg är den jag följer hårdast och I löv allt hon skriver. Det är såklart en av anledningarna till att jag följer hennes och Martins podd SLAVISKT. De pratar i en hel timme om massa viktiga frågor och berättar historier från sina liv också. Båda två är ytterst roliga människor, jag går alltid runt och skrattar högt när jag lyssnar vilket är aspinsamt när jag städar IAG och alla sitter och jobbar....
 
 
2 Fredagspodden (heter den fortfarande så??)
 
Hannah & Amandas alltså, världens myzigaste podd! De pratar om känslor och ångest och relationer och det är bara så hääääärligt och inspireeeerande. Jag blir lugn i själen av deras smarta röster. 
 
 
 
3 Adam och kompani
 
Haha alltså denna... För det första vill jag säga att trots att de här tre är gamlingar känner jag mig ibland tusen gånger smartare, i alla fall när de pratar om genus och säger såna där puckade saker som min feministhjärna kokar över av. I ÖVRIGT är det en väldigt rolig podd, de pratar aldrig om särskilt djupa ämnen utan det är mer roliga saker som har hänt och konstiga nyheter typ. Rolig podd när man inte orkar tänka.
 
 
 
4 Moa&Matildas podcast
 
Det här är spiderchick + väns lille podd, dom har bara släppt ett riktigt avsnitt än men jag väntar spänt på nästa! Jag tror den här kan bli väldigt bra, första avsnittet var inte så djupt och de sa mest saker som man redan vet, vilket var ganska ointressant. Men de är ju nybörjare, så jag tror det kan bli bättre. 
 
---
 
Ja, de här fyra lyssnar jag på just nu. Jag har testat några andra, typ Filip och Fredriks (som skrek sönder mina öron), Alex och Sigges (som var lite för deppig och tråkig för mig i just det avsnittet, jag kanske ger det en ny chans snart...) och Simon och Claras (som var tråkiiiiig + finns ej på iTunes). SÅ det var mina tips för idag, om ni inte har börjat lyssna på poddisar än så GÖR DET. I alla fall på Hanapees, den äger fett jao.
 
HEJDÅ
 
Vardagar | |
Upp